Bra/dåligt med Everest-ryggsäck

Om man klämmer och känner på Everestsäckarna (av större modell åtmindstone) så tycker iallafall jag att de känns som rätt så dålig kvalitet.

Men om det är prisvärd eller inte beror på vad den ska användas till, men om jag antar att den ska vara till vandring så tror jag att den vara i klenaste laget. Blixtlås som enda förslutning (utan stöd av rem) tycker jag känns klent.

Jag rekommenderar att kolla lite på nätet, då kan man tjäna en hacka samtidigt som du kanske kan gå upp en 700-800 kr i pris och får en riktigt bra säck.

Utan att bli alltför långrandig kan jag tipsa om Karrimor. Verkar tyvärr inte säljas i Sverige längre, med de är av bra kvalitet och prisvärda. Har en själv, mycket nöjd.

Skriv om du hittar Karrimor i internetbutik!
 
Everest.

Hej!

Jag håller Inte med föregående inlägg!
Använder själv en hel del Everest produkter,(kläder o en dagtursäck)som jag är mycket nöjd med.För att komma till den ursprungliga frågan så tycker jag nog att den stora ryggsäcken är mycket prisvärd!Utemagasinet gav den väldigt bra betyg för några år sedan..Var inne på Stadium för nån dag sen, och såg att dett hade kommit ut en ny 65 liters säck från Everest, och den var mycket fin(ny modell).Gå in på Stadium och prova!!

Lycka till.

/Nicklas
 
Everests säckar är ju nästan helt olika år från år, så det är ju svårt att jämföra även om man äger en, men för mig har de verkat väldigt prisvärda.

Materialen är ju desamma som "riktiga" märkena använder (vävar från DuPont, spännen från National Moulding etc).

Jag tror i alla fall att man gör en miss om man förbiser dem när man letar rygga.
 

avslutad210712

Gäst
Willes; sa:
Utan att bli alltför långrandig kan jag tipsa om Karrimor. Verkar tyvärr inte säljas i Sverige längre, med de är av bra kvalitet och prisvärda. Har en själv, mycket nöjd.

Skriv om du hittar Karrimor i internetbutik!

När jag kollade runt på Hägglunds rea så hade de några Karrimor. Visserligen av mindre storlek men det kan hända att de säljer/tar hem större modeller också.
 
Tål allt

Har en ryggsäck på 65-75 liter från everest som varit med i ur och skur i många år nu. Kommer inte ihåg när jag köpte den men den måste vara en åtta år sen nu eller så och den har varit med på det mesta frilufsande jag gjort sen dess; allt från fjällvandringar via scoutläger och -hajker till skidresor. Den är fortfarande hel, ser nästan ut som ny och är dessutom riktigt skön att bära på. Rekommenderas starkt!
 
Re: Everest.

Vart ligger Hägglunds? ja bor i Gbg...

NL; sa:
Jag håller Inte med föregående inlägg!
Använder själv en hel del Everest produkter,(kläder o en dagtursäck)som jag är mycket nöjd med.För att komma till den ursprungliga frågan så tycker jag nog att den stora ryggsäcken är mycket prisvärd!Utemagasinet gav den väldigt bra betyg för några år sedan..Var inne på Stadium för nån dag sen, och såg att dett hade kommit ut en ny 65 liters säck från Everest, och den var mycket fin(ny modell).Gå in på Stadium och prova!!

Lycka till.

/Nicklas

Jag har inget emot Everest övriga sortiment, men just det större ryggsäckarna tycker har konstiga detaljer som jag inte hittar någon större mening med.
Men kolla isåfall in McKinley oxå, på Intersport.

Vidhåller att mycket mer prisvärt kan hittas på nätet för ungefär samma pris.

/Wille
 
Ett en ganska grundlig koll på 75an idag så kan jag säga att jag (är novis) aldrig sett så smarta lösningar på en rygga förut. Man kommer in i huvudfacket på 3 olika sätt. Underifrån, ovanifrån (ryggan liggande) och ovanifrån (ryggan stående). Riktigt bra tycker jag då jag kan öppna den som en sportbag när den ligger ner om detta skulle behövas. Stadiga vaddar kring "höftremmen" och möjlighet att ändra axelremmarnas fästen beroende på hur lång man är. Riktigt finurligt!

Ska in och kolla på intersport men just nu lutar det åt en sån här.
 
Jag har en gammal "Caravan" ryggsäck som hängt med sedan slutet av 70-talet med lättviktsram, och den har tagit mig jorden runt några gånger. Helt outslitlig.
Till vardags använder jag Everestsäckar då det är otroligt mycket säck för pengarna. Den svagaste punkten är skarvarna där dragkedja möter själva säcken. Men som sagt, man får mycket mer säck för pengarna om man väljer Everest än om man väljer många andra märken.

Cheers från Öland :)
 
Om en'Hedström som startade tråden köpte sin ryggsäck kan han nog recensera den nu. Tråden är 14 år gammal.

F ö tror jag också att Everest kan vara bra grejer, bara man är lite kritisk till allt för mycket "trenddesign" som ibland tycks förekomma på en del billigare märken.
 
Bar hem mat och postpaket i en Everest 65l i flera år, den höll väl och rätt lastad fullt bärbar, Men givetvis det stod ju inte något statusmärke på den. Funktionaliteten och brukbarheten fanns där men då den var ett nödköp jag hade fått ett bokpaket av en vän som ej rymdes i min 35l dagsryggsäck, att Stadium hade höstrea gjorde inget.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Avslutatmedlemskapx Dåligt av MTB arna! Transportera 1
Peter77 Everest ADV Hiking 45l och 65l Transportera 4
Kongidz Everest cl softpack 65 Transportera 16
100826 Everest classic 40L Transportera 2
deinhirsch Olika Everest-modeller Transportera 0
alle_nilsson Everest vs the rest Transportera 13
Gardsiö Ryggsäck Everest 55 liter Transportera 3
100826 Everest 400 Classic. Transportera 2
Kamelkungen Någon med erfarenhet av Everest Advance 650 Pro Transportera 1
Jojje2 Everest ryggsäck Transportera 8
ekneh Everest Technology ? Transportera 2
niking Är detta framtidens "ryggsäck"? Transportera 79
Martes Hjälp, min ryggsäck stinker! Transportera 21
hsp Ryggsäck för ca 25 kg och 60-70L Transportera 30
Schneeberger Tips på ryggsäck - ca 70l Transportera 9
Planinarenje Kombinera ryggsäck 40L och 30L Transportera 19
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
m71 Civil ryggsäck med MOLLE-system Transportera 22
Alucardi Gammal ramryggsäck eller ny ryggsäck? Transportera 13
t.lennström Identifiering av gammal ryggsäck. Transportera 12
Dabo Identifiera ryggsäck Transportera 9
mikael.johansson Hjälp mig att välja ryggsäck mellan Bergans/Gregory/Osprey Transportera 5
svedde Bälte istället för ryggsäck. Transportera 3
hsp Ryggsäck på ca 60 L för långa lättaste som håller Transportera 0
Frigganrickard ≈30 liter ryggsäck för långa personer Transportera 6
perdavid Stor ryggsäck, vilken? Transportera 39
Biomed Ryggsäck med öglor på axelremmarna Transportera 22
alpvandraren Ryggsäck utan bakvikt Transportera 59
Emmma Ryggsäck som kan packas ner i väska Transportera 21
medic Storlek på ryggsäck Transportera 8
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
Lockheed Ul ryggsäck minst 65 liter för kvinnor Transportera 13
Gålitetill Sy egen ryggsäck Transportera 3
Elvah Lätt ryggsäck cirka 50 liter Transportera 10
Karolina P Ryggsäck med utanpåliggande sidofickor - en omöjlig önskan? Transportera 61
Polar300 Vilken ryggsäck använder Lars Fält? Transportera 43
fordfocusmk1 Vilken Fjällräven-ryggsäck är detta och skick? Transportera 12
Krister624 Ryggsäck fjällmark Transportera 1
Linneagk Ryggsäck för att kunna fästa skidor Transportera 2
Lurix Ryggsäck EDC med öppning från sidan? Transportera 1
asjohem Bra första ryggsäck för dagturer Transportera 11
Mr.H Slitstark Rejäl Ryggsäck Transportera 28
Bossebror Hjälp med första ryggsäck/identifiera - Alaska Transportera 23
mikaelbe Ny ryggsäck efter Haglöfs ShoSho 6000? Transportera 1
BabyBear Identifiera ryggsäck Transportera 8
Spagh1i Impregnering av ryggsäck! Transportera 6
Mr.H Ryggsäck- Heldagsvandringar Transportera 10
Danne99 hjälp mig att hitta en bra ryggsäck Transportera 1
blastlast 30-40 l ryggsäck för långa sökes Transportera 5
DoktorGlas HoverGlide - "flytande" ryggsäck Transportera 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.