Bra byxor !!!

jag är 192 cm lång o 110 kg tung, har problem att få tag på byxorsom sitter bra. Jag har en bra jacka i form av en klättermusen Bifrost. Brallerna tillverkas inte i större storlekar. Nu vill jag sy eget o behöver mönster o gärna ett tips på var jag kan köpa bra gore-tex.
Förr i världen så hade klättermusen byggsatser på det mesta men det är endast ett minne blott.
Är det någon klok människa som kan hjälpa mig ?

En butik !

Tackar för det !!
Jag skulle vilja ha en butik att gå till o fingra på grejorna, eller rättare sagt min sambo vill. Det är hon som är proffs på att bedömma kvalité dvs. på tyger,blixtlås, cordura,velcro osv. En välsorterad butik i södra Sverige, helst på västra sidan Vättern. Finns det inte så får jag väl vidga cirklarna. Tillbringar en stor del av min tid i Jämtland.

Hubert

Får man inte köpa tyg av Klättermusen då??
Dom finns ju i Åre nuförtiden.

Zytt håller väl också till i Åre? Likaså Peak.
Västra sidan vättern? Tierra finns väl i Kinna/Skene. (Södra sveriges geografi är iofs inte min starka sida)
/BAX

Finns inte många

Tyvärr så finns det inte många firmor i Sverige som säljer såna tyger som du är intresserad av. Klättermusen,Zytt, Tierra m.fl har slutat sälja tyger eftersom dom inte har nån tillverkning i Sverige längre. Dom enda jag känner till är http://www.Recon.se och Seeme i Örebro.
/Thomas J

Byxor.

Hallå.
Varför inte prova M-90 byxan,eller M-59 byxan.
Ingen Gore-tex men passar de flesta,är mycket
stryktåliga,torkar snabbt.
Lycka till.
MVH Nicklas.

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips