bra butiker i new york?

tyckte också att det verkade lite tunt. några mer förslag? paragon verkade vara lite bättre.
 
Sjekket websiden deres. Det virket ikke som de hadde så stort utvalg. Er utvalget i butikken bedre? Skal over dammen snart.

Deras butik är mycket mer välsorterad än deras hemsida. Jag blev också lite misstänksam när jag såg hemsidan. Men de har mycket grejor, om än insprängt på väldigt liten yta.

I övrigt kan jag rekommendera www.moosejaw.com. Beställde från dem till hotellet.
 
Hilleberg?

Nu när vi redan är inne på New York butiker, finns det några bra ställen att köpa Hillebergtält där? eller är det postorder till hotellet som gäller?

/m
 
har precis kommit hem från new york. var på bode paragon och tent and trail. Båda var intressanta men rätt så olika. paragon hade flera våningar och rätt mycket grejer, alltifrån cyklar till sport klockor. På utrustnings sidan fanns de stora märkena som arcteryx och marmot samt north face givetvis. Personalen var ok men kanske inte riktiga entusiaster. Den andra butiken, tent and trails var min favorit. Den bestod av två våningar som var proppfyllda med uteliv grejer. Det var så trångt att två personer inte kunde vistas i bredd i gångarna. Priserna var mycket bra, exempelvis kostade megalite från western mountainering 260 $ vilket är helt ok. Personalen var mycket kunnig och jag kan starkt rekommendera butiken.
 
Mailade runt till lite olika handlare och fick detta till svar gällande att köpa Hillebergtält..

"Unfortunately due to New York State fire laws we are not permitted to sell Hilleberg tents."

Intressant, hur ska jag då lyckas köpa mig ett hilleberg tält i NYC? Kan man köra postorder från moontrail.com kanske? Eller gäller FireLaws då med?

/m
 
Hur är det med klättergrejer i butikerna? Letar främst BD. Även golitegrejer är av inresse om de ligger bra i pris
 
Egna märken och outlets

Det vore intressant att veta lite mer om kedjornas egna märken och billighetsmärken som McKinley, Everest.

Borde det inte finnas outlets med friluftsgrejer också?
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.