Bra bivacksäckar?

Här i Sverige är det lite lustigt, men kan köpa bivacksäckar på vintern, men jag vill dock ha en för sommarbruk (men på sommaren finns de inte i affärerna, därför ställer jag frågan nu). Efterfrågar alltså en bra bivacksäck för en sovsäck som inte är megastor, samt att bivacksäcken i första hand ska tåla mycket regn, inte nödvändigtvis öka värmen eller ha andra köld/snöfunktioner.
Har någon några bra förslag?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Vilka är juryns favoriter inför säsongen vår-sommar 2026? Bland vinnarna finns bland annat en lättviktsryggsäck och en svensk designklassiker.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för snabba svar. Kan ni motivera varför just dessa är så bra? Vilken modell har ni egen erfarenhet av osv? Kommer de i damlängd? Vet ni någon butik i Stockholm som har märkena (jag är sån som vill titta "på riktigt" innan jag köper).

Jeg har en fjellduken orginal fra Jerven, og den er helt suveren. Brukes som poncho, vindsekk og overseil ved biuvakk.

Jeg har aldri forsøkt å sove i bare et "soveposetelt", men det må være en utrivelig opplevelse hvis det er mye regn. Jeg ville heller gått for overseilvarianten - da man her mer plass til å bevege seg på. Duken er helt vanntett.

7864344-Preview.jpg

Svensk forhandler: http://www.tarnabyhemavan.nu/fjellduken/index.asp

Förtydligende: det är en påse att trä utanpå sovsäcken som jag söker (alltså inte ett "tak"), men den får gärna ha en sån där pinne så att man kan resa säcken över ansiktet också.

lilla_my; sa:
Förtydligende: det är en påse att trä utanpå sovsäcken som jag söker (alltså inte ett "tak"), men den får gärna ha en sån där pinne så att man kan resa säcken över ansiktet också.
Titta då på Haglöfs, de har en sån.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips