Bra 80-literssäck, inklusive sidofickor?

Raskesven; sa:
Skrev till Akzo i Mörby och de hade inga Aggressor inne, men de beställer in några direkt. Jag skulle få besked om leveransdatum nästa vecka. Sedan är det bara att åka och kolla på säcken.

Raskesven

Grattis! Jag har försökt få tag på någon på Akzo i ett par veckors tid men kommer bara till en telefonsvarare. Har provat att maila men får inget svar. Visserligen har jag inte testat mobilnumrerna de listar på hemsidan. Vilket fall som ger de inget som helst seriöst intryck. Vill de sälja grejer? :( Har mailat till Basks tyska försäljare. Bara att hoppas man får svar därifrån.

Peter
 
pal2; sa:
Raskesven; sa:
Skrev till Akzo i Mörby och de hade inga Aggressor inne, men de beställer in några direkt. Jag skulle få besked om leveransdatum nästa vecka. Sedan är det bara att åka och kolla på säcken.

Raskesven

Grattis! Jag har försökt få tag på någon på Akzo i ett par veckors tid men kommer bara till en telefonsvarare. Har provat att maila men får inget svar. Visserligen har jag inte testat mobilnumrerna de listar på hemsidan. Vilket fall som ger de inget som helst seriöst intryck. Vill de sälja grejer? :( Har mailat till Basks tyska försäljare. Bara att hoppas man får svar därifrån.

Peter
Jag fick snabbt svar från den här killen: carsten.webering@akzo.se

Raskesven
 
Raskesven; sa:
Jag fick snabbt svar från den här killen: carsten.webering@akzo.se

Raskesven

Samma som jag mailade i Onsdags (7/6). Har försökt och nå dem på ej-mobil telefon i 3-4 veckors tid. Jaja, får väl hoppas att han svarar någon gång. Lurar på En Eiger eller Shivling 80.

Peter P.
 

avslutad210712

Gäst
Trådurspårning

Bask måste vara ena ruskiga (eller heter det ryskiga...) rackare på att tillverka grejor

http://www.bask.info/catalog/downwear/jackets/7978/

Titta speciellt på

Temperature rating: down to - 350C;

Jisses nog för att jag visste att de har kallt i Sibirien men så kallt att de måste tillverka kläder som går nedanför absoluta nollpunkten var för mig en överraskning.
[Ändrat av avslutad210712 2006-06-11 kl 07:22]
 
Re: Trådurspårning

avslutad210712; sa:
Bask måste vara ena ruskiga (eller heter det ryskiga...) rackare på att tillverka grejor

http://www.bask.info/catalog/downwear/jackets/7978/

Titta speciellt på

Temperature rating: down to - 350C;

Jisses nog för att jag visste att de har kallt i Sibirien men så kallt att de måste tillverka kläder som går nedanför absoluta nollpunkten var för mig en överraskning.
[Ändrat av avslutad210712 2006-06-11 kl 07:22]

Det måste väl vara kompensation för vindens kylning? Om det är nära absoluta noll och blåser några m/s, så...
 
pal2; sa:
Raskesven; sa:
Jag fick snabbt svar från den här killen: carsten.webering@akzo.se

Raskesven

Samma som jag mailade i Onsdags (7/6). Har försökt och nå dem på ej-mobil telefon i 3-4 veckors tid. Jaja, får väl hoppas att han svarar någon gång. Lurar på En Eiger eller Shivling 80.

Peter P.

Det är mobil som gäller tror jag. Har varit i kontakt med Akzo två ggr och vad det verkar så är de i stort sett aldrig på kontoret. Fick känslan av att de ständigt är på väg någonstans.
 
Fjällräven Ramrygga

Hej

Köpte en 90 liters ramryggsäck på Fjällräven outlet (den heter Tind) och den väger prick 3 kilo och det är en ren stor packsäck på 60 liter + en på 30 liter, men inga packfickor på sidan, är mycket nöjd med den och kan rekommendera. Betalade 900:- // Pär
 
Acrux 65

Arcteryx nya rygger ser fina ut, en Acrux65 under 2 kilo. och Arcteryx har ju alltid varit fina att bära.

Motsvarande Bora väger nästan 1 kilo mer...

Men man får ju se hur de nya laminerade säckarna håller...
 
Jag blev också nyfiken på Agressor (och har varit nyfiken på Shivling länge), så jag skrev till Akzo om rygglängden. Ville bara förmedla svaret jag fick:

"Hej!
Jag är 193 cm lång och undrar om Basksäckarna Shivling 80 eller Aggressor 60 passar min längd. Finns det möjlighet att "klämma" på säckar hos er i Mörby?"


"Hej Martin
Ja det bör inte vara några problem. Rygglängden kan visserligen vara olika även om den totala längden är lika på två personer.

Jag har ingen Agressor hemma men tar hem några omgående.

Jag har kontoret i Saltsjö-Duvnäs och har uppdaterat adressen på websidan. Om det inte är väldigt bråttom så kan jag höra av mig när jag fått hem Agressor så kan du komma och titta på den och Shivling.

Mvh Carsten"

Så han har nog fått full fart på hemtagandet av Aggressor :)
 
joask202; sa:
Det är mobil som gäller tror jag. Har varit i kontakt med Akzo två ggr och vad det verkar så är de i stort sett aldrig på kontoret. Fick känslan av att de ständigt är på väg någonstans.

Nu fick jag tag på Carsten på mobilen. Det var en jättetrevlig karl. Eiger lät väldigt osäkert om den skulle gå att få tag på. Så nu ska jag väl bara bestämma mig för om det blir en Shivling 80 eller 90. Från början lurade jag på Eiger eller 80. 10 liter, 100:- och 100 grams skillnad. Lutar nog åt de där extra 10 litrarna. Dessa ständiga val...... Och då har jag ändå inte funderat på färgsättning ännu. :)

Mvh
Peter P.
 
Shivling???

Tja!
Ja, ni som bor kring huvudstaden har ju möjlighet att känna på sakerna, men vi andra stackare då???
Jag kanske börjar bli blind men har ni hittat några priser på dessa näpna små tingestar?
Vänligen
Anders
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.