Boycott 8a.nu

Haha... personligen tycker jag att det är betydligt mer intressant att följa det som händer på 8a.nu än på tex utsidan och fotosidan som inte alls får samma kritik. Här snackar vi underhållning...
 
Äsch, det är ju Shawn Boye från Tielma Productions som startat ett eget personligt krig av någon anledning.

Jens är ju helt klart en kontroversiell person med annorlunda, intressanta och ibland helt galna synsätt på det mesta inom klättring. Men att hålla på att starta facebookgrupper om bojkott och vifta med sina e-penisar på olika forum, och dessutom i sitt företags namn. Det slår enligt mig alla rekord i pinsamhet tycker jag. Eller har jag missuppfattat något kanske? Är det en gemensam PR-kupp?

Hur som ... klättring i alla dess former är en rätt insnöad företeelse om man zoomar ut lite, det behövs nya synsätt!! Sedan får man lita på att vuxna människor kan sålla bort det värsta dravlet och själva har förmågan att välja vad de vill bojkotta och inte tycker jag ...
 
Jag kanske också missar nått, men med reservation för det så känns hela grejen mest löjlig.

Visst att jag inte delar så många åsikter med Jens på 8a, men det är fortfarande en bra sida. Se till att läsa allt med det kritiska sinnet påslaget så är det t.o.m informativt.

Sen så måste man väl ändå erkänna, oavsett vad man tycker om Jens personligen, att karln har gjort mycket bra för klättringen.

Känns som att många hakar på i "kampanjen" bara för att det är "inne" att ogilla Jens. Svagt... mycket svagt.
 
Sen så måste man väl ändå erkänna, oavsett vad man tycker om Jens personligen, att karln har gjort mycket bra för klättringen.

??
Känns ju inte självklart att detta är två skilda saker, och jag tror inte det går att säga vare sig att det är självklart att man ogillar honom eller tycker att han gjort mycket för klättringen. Känns ännu mer otroligt att man tycker det i just den kombinationen - eller för all del den motsatta...
 
Jag garanterar att de flesta som är med i gruppen fotfarande läser vad som dyker upp på 8a.nu ännu, fast de "bojkottat" siten.

Har läst lite där och garanterar också att skulle andra "ansedda" personer skrivit samma saker som Jens skrivit skulle det blivit en hel andra reaktioner. Som nån sa här tidigare, det är inne att ogilla Jens.

För övrigt, vem bryr sig? Låtsas statestik? Who cares... Jag har aldrig använt en scorecard där och kollar inte på andras. Vill man inga ha statestiken, don't f*cking look for it!
 
??
Känns ju inte självklart att detta är två skilda saker, och jag tror inte det går att säga vare sig att det är självklart att man ogillar honom eller tycker att han gjort mycket för klättringen. Känns ännu mer otroligt att man tycker det i just den kombinationen - eller för all del den motsatta...

Va? Jag förstår inte vad du menar, men jag _tror_ att du missuppfattade mig.
 
Har ingen åsikt i sammanhanget Jens och hur trevlig han är eftersom jag inte känner Jens eller har träffat honom, huruvida det han gör är bra eller dåligt för klättringen kan man ju spekulera om och det kan väl vara bra med någon som rör runt lite i krytan bland alla bakåtsträvande tradtomtar!

Det finns ju såklart risker med att använda scorecard där man poängsätter enligt grad eftersom det kan tendera till att undergradera i dom övre graderna. Crag-databasen är å andra sidan väldigt bra och man kan använda den till ganska mycket förutom att regga sin log, man behöver ju inte ha poängsystemet påslaget om man bara vill ha en logg på vad man klättrar.

Jens har en förmåga att blanda ihop sina egna privata åsikter med 8a.nu´s rapportering och han använder ofta statistik från siten som ovedersägliga fakta... Men inte i någon högre grad än, tex aftonbladet eller expressen...

Att gå ut och skapa en bojkottgrupp när man själv är en kommersiell "kraft" inom klättringen kan ju vara lite barnsligt och underligt då man gör exakt samma sak som Jens, dvs blandar upp sina personliga åsikter med sin officiella profil...

Jag har pesonligen "stödköpt" nån av Thielmas filmer för att jag tycker det är bra med en svensk leverantör av klätterfilmer, men det är det nog slut på nu...

Däremot ska jag använda min freebee 8a t-shirt så ofta jag kan för att irritera alla som kan bli irriterade på att någon är medlem där då det tydligen är extremt ute att använda 8a.nu...
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.