Blåbärssoppa

titantomten; sa:
Nja, det finns ju "sockerfri" blåbärssoppa, utan tillsatt socker i alla fall, fast det kanske är som Lordi utan gummioveraller.

Exakt!
Min åsikt om blåbärssoppa som "smaksatt socker" bygger delvis på att jag testade den osockrade varianten. Den är i princip oätlig om man inte sockrar riktigt, riktigt ordentligt...
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Om den vanliga blåbärssoppan är smaksatt socker, måste ju den sockerfria vara UL? Och ta otroligt lite plats?

Jag skriver detta eftersom det nu varit en två sidor lång diskussion på utsidan utan att någon nämnt UL... ;-)

/Henrik
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Avslmedl

Avslutat
Nordesjö; sa:
hvk; sa:
Om den vanliga blåbärssoppan är smaksatt socker, måste ju den sockerfria vara UL? Och ta otroligt lite plats?

Eller tvärtom - lättpackaren tar BARA med sig sockret och får samma effekt.

Nej, lättpackaren tar inte med sej något, utan plockar färska bär på plats. Norra sverige är fullt av blåbär ;)

för rättvisans skull ska jag väl tillägga att det gäller övriga sverige också

/g
 
Gröt

eller snarare jag som grötätare trivs bra med någon extra smaksättning och färg på toppen.

Lite medhavt socker samt säsong för blåbär och jag kan koka lite improviserad blåbärssylt på plats att ha på gröten. Slår blåbärssoppspulver med flera dimensioner på min kulinariska måttstock.

Thure
 
Peifen; sa:
Bra. Ordningen återställd! Jag hann bli lite orolig ett slag :).
Då återstår inget annat än att önska dej och dina vänner EN GOD TUR!

Tack så mycket!! Jag är ganska säker på att det blir en fin vandring! :) Sarek är väl inte känt för att vara det tråkigaste stället att vandra precis...

Och om ni andra kan berätta var i Sarek jag kan hitta färska blåbär i slutet av juni kan ni väl berätta det åt mig också! Trots att jag aldrig varit där så är jag lite misstänksam... ;)
 
Linda D; sa:
Och om ni andra kan berätta var i Sarek jag kan hitta färska blåbär i slutet av juni kan ni väl berätta det åt mig också! Trots att jag aldrig varit där så är jag lite misstänksam... ;)
Ta med STORA mängder socker. Slutet av juni, beroende på var ni går så får vi väl hoppas att inte blåbärsriset är snötäckt...
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.