Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Biltemas regnskydd?
- Trådstartare Axe
- Start datum
Lästips
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Eftersom du glömde länken så fixar jag det till dig http://www.biltema.se/sv/Fritid/Fri...-och-skydd/Regnskydd-for-ryggsack-2000032515/Hej!
Jag behöver köpa ett nytt regnskydd til min ryggsäck (Haglöfs Victor 75-85). Är det någon som har testat biltemas (mycket billiga) regnskydd? Står bara angivet storlek L eller XL..
Tacksam för ev synpunkter!
Ja de duger. De är lättare än andra,men har inte utsatt de för så jättemycket regn iof så vet inte vad de tål
Vad är vikten på XL med förvaringspåse?
Förutom att välja rätt storlek borde det inte vara något större problem, kommer säkert fungera bra. Till priset av ett paket cigaretter så kan du nog chansa![]()
Utan att påstå att Biltemas regnskydd skulle vara dåliga på något sätt ifrågasätter jag inställningen att det bara är att chansa för att det är billigt. Ett regnskydd som inte håller tätt kan förstöra en hel vandring och då är det ju en klen tröst att det var billigt... Dessutom uppfattade jag på frågan att TS ville undvika att chansa...
En riktigt billig variant som fungerat för värnpliktiga under många år är att använda en svart sopsäck inuti ryggsäcken - det håller garanterat tätt och gör dessutom att ryggsäcken flyter.
Fungerar
Har använt både L och XL, L till 30-40 liters och XL till 60-70 liters säckar. Fungerar riktigt bra.
Personligen packar jag både i plastsäck (påsar i sidfickor) och regnskydd för att hålla säcken torr (och lättare).
Har använt både L och XL, L till 30-40 liters och XL till 60-70 liters säckar. Fungerar riktigt bra.
Personligen packar jag både i plastsäck (påsar i sidfickor) och regnskydd för att hålla säcken torr (och lättare).
Utan att påstå att Biltemas regnskydd skulle vara dåliga på något sätt ifrågasätter jag inställningen att det bara är att chansa för att det är billigt. Ett regnskydd som inte håller tätt kan förstöra en hel vandring och då är det ju en klen tröst att det var billigt... Dessutom uppfattade jag på frågan att TS ville undvika att chansa...
En riktigt billig variant som fungerat för värnpliktiga under många år är att använda en svart sopsäck inuti ryggsäcken - det håller garanterat tätt och gör dessutom att ryggsäcken flyter.
Man skall ha dubbla roterade 90 grader.Så eventuella småhål täcks och vattentrycket pressar ihop dom.
Mycket bra metod, bara man roterar som då och då om vandringen är längre så skavhål hamnar på olika ställen
Nackdel är att vi häftigt regn kan man få 1-3kg extra att bära på då ryggsäckens tyg tar vätska och kanske inne också.
Kan man inte impregnera hela ryggsäcken istället för regnskydd?
Impregnering
Visst kan man impregnera, min erfarenhet är att det fungerar "sådär", att impregnera tar tid och nöts bort och säcken drar ändock åt sig väta. Enligt mig både enklare och billigare med ett regnskydd.
Kan man inte impregnera hela ryggsäcken istället för regnskydd?
Visst kan man impregnera, min erfarenhet är att det fungerar "sådär", att impregnera tar tid och nöts bort och säcken drar ändock åt sig väta. Enligt mig både enklare och billigare med ett regnskydd.
Vad är vikten på XL med förvaringspåse?
Påsen är fastsydd i skyddet och hela paketet väger in på 120gr på min våg.
Liknande trådar
- Svar
- 13
- Visningar
- 3 K
- Svar
- 9
- Visningar
- 6 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar