Billigt i Stockholm

Hoppar in lite sent i diskussionen, men jag har just köpt 2 kajaker av Kajakimporten. Väldigt billigt och ingen väntetid. Tänkte själv köpa av Eastpole, men hade hört mycket om felaktiga leveranser plus en del skador på kajakerna när dom väl kom fram. Det kändes helt enkelt lite olustigt att skicka över en massa pengar för att sedan hoppas på det bästa. Det är ju svårt att reklamera...

Fick i alla fall höra talas om kajakimporten som ligger i Sundbyberg, ingen affär eller nåt, utanman får ringa och boka tid så var det bara att plocka dom kajaker man ville ha. Tel. 073-5768859

Dom har inga tillbehör, men det går ju att fixa på Point eller Swima. Jag kan i alla fall rekommendera stället för dom som inte vill skicka pengar eller själva vill ta sig över till estland.

dom har en site också: http://www.kajakimporten.nu

Lycka till

Robban
 
Kajakimporten

Jag håller med dig. Jag köpte också en kajak av dom. En K1RS. Jag hade först tänkt köpa en Reval, men den fanns inte i lager och då ville dom ha förskottsbetalning på den innan den levererades 2 veckor senare.

Jag skulle ge bort den till min bror i 50 årspresent, så jag hann inte vänta, men han blev ju glad för RS:en ändå. :-D

Syrran köpte ett presentkort på Point för tillbehören, så det blev ju full pott så att säga! Kajakimporten var i alla fall lätta att ha att göra med.

/Lukke
 
Kvalitén?

Jag har funderat på att köpa från eastpole snubbarna. men dom snackar knappt engelska och man vet inte hur kajaken ser ut sen. jag har också hört om skador och sånt av polare.

Så hur såg båtarna egentligen ut som kajakimporten hade? Var dom bra i finishen?

Jag håller ju på och funtar fram och tillbaka på att köpa på point istället så att man vet att man har garanti och så. Men det är klart att det blir plånboken som bestämmer i slutändan...

Uffe
 
Helt ok

Kvalitén var helt OK. Det är ju tyvärr ingen Point65 logga på den - den är ju väldigt snygg. Annars var det inget att anmärka på förutom en liten repa som jag kunde polera bort.

/Lukke
 

Guest

Gäst
piratkopia

Vet ej om detta är en piratkopia av en Point. Det verkar ju så. Om det är så så tycker jag att det är en indirekt stöld. Eller Häleri. Känner själv en konstruktör vars kanot pirattillverkas. Denna person har gått miste om åtskilliga inkomster.

Jag tror det är bara en tidsfråga tills detta stoppas.


[Ändrat av Ralf 2002-10-07 kl 22:47]
 
Såvitt jag vet är detta exakt samma kajaker som i Sverige säljs som Point 65. Det är alltså samma fabrik som producerar kajakerna men de säljs under olika namn. Det rör sig alltså knappast om någon piratkopiering. I bl a Danmark säljs kajakerna under sitt ursprungsnamn, d v s Mari.
 
Hej Tommy

Jag köpte en MariExtra (PointK1RS). Dom säljer bara kajaken utan tillbehör. Den var ju som sagt en present till min brorsa, och syrran köpte paddel och kapell plus lite fler prylar på Point.
 
är billiga kajaker i Stockholm bra?

Jag har kontaktat dom men vet inte om man vågar slå till. För det blir ju ingen sån 5 års garanti på kajaken. Vad kan gå sönder som blir dyrt att reparera som inta man kan fixa själv (är ganska händig). Om det är ett svårt fel, var kan man få det lagat? För dom har ju ingen verkstad eller något bara ett hämtlager vad jag förstått. Ska köpa till min son så man vill ju inta att det ska bli tråkigt då. Väl mött Severin
 
utan garanti

Det är klart att man får ju vad man betalar för, men om man kollar kajaken noga innan man köper den så är det ju inte så jättemycket som kan gå sönder.
Det skulle vara roder, skedda, pedaler och vajrar etc som hör till. Jag har själv inte haft några som helst problem med min kajak, men jag vet att om nåt går sönder så kan jag alltid vända mig till point65 för att köpa reservdelar. Dom är väldigt hjälpsamma med tips och sånt också. Har man köpt sin kajak hos dom så blir det mycket billigare med delar...

robban
 
Ang köp på kajakimporten

Gäller inte konsumentköplagen vid alla affärer mellan ett företag och konsument?


MVH
Pelle
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Albertsson Hyra kajak på västkusten, billigt? Paddling allmänt 3
hs Billigt i Köpenhamn Paddling allmänt 3
Våtmark Passage Slussen Stockholm Paddling allmänt 2
Moga Paddla genom Stockholm söderort? Paddling allmänt 3
Tomas_H Iläggningsplats för kajak och parkering Stockholm skärgård Paddling allmänt 4
AnnSofieB Vägval - paddla ut ur stockholm Paddling allmänt 4
Lasse Be Stockholm skärgård Paddling allmänt 4
G.Kraft Å paddling kring Stockholm? Paddling allmänt 4
majjen Kanotvatten nära Stockholm? Paddling allmänt 6
Rävsärkargång Från Degerfors till Stockholm - Hur tar jag mig förbi Örebro? Paddling allmänt 4
Willetjåkkå Paddling Norr om Stockholm Paddling allmänt 3
xblp 1,5 dgr kanadensartur nära Stockholm Paddling allmänt 9
Grönblad Packrafting runt Stockholm Paddling allmänt 2
lesliedouglas älv-/flodliknande stystem 3-4h från Stockholm Paddling allmänt 1
såg Hyra kajaker i stockholm Paddling allmänt 5
curtan Becky Mason kommer till Stockholm Paddling allmänt 1
thureb Dagstursförslag Stockholm 1 Härsö runt Paddling allmänt 0
andre123 Hur tar man sig genom slussen i Stockholm? Paddling allmänt 7
Raftö Testa rätt kvalitetskajak i Stockholm för skärgårdsbruk Paddling allmänt 3
Christofp Suggestions for canoe trip close to Stockholm? Paddling allmänt 7
Urban packrafter Packrafting i Stockholm Paddling allmänt 2
marcuso Kajakbutiker i Stockholm Paddling allmänt 7
Mackan2 Nätverk för distanspaddlare i Stockholm/Mälardalen – intresse? Paddling allmänt 4
ElisaT Kajakförvaring Stockholm utanför tullarna Paddling allmänt 8
Jote Tips på kajaktur i centrala Stockholm. Paddling allmänt 8
Charles.Cassino Förvaring av kajak i Stockholm/ Enskede? Paddling allmänt 1
fuchs Stockholm - Göteborg Paddling allmänt 21
the_nice_dude Kajakförvaring i Stockholm City? Paddling allmänt 14
henrich Var hyra kajak i Stockholm? Paddling allmänt 8
fuchs paddlar genom Stockholm Paddling allmänt 2
tor_selden Uthyrning Kanadensare södra Stockholm Paddling allmänt 5
maolwi Paddling från Garnsviken till Stockholm Paddling allmänt 4
Ensåncesar kajaka lagom som nybörjare i Stockholm Paddling allmänt 4
Brundin Hitta bra och billig kajak i Uppsala/Stockholm Paddling allmänt 2
lindstrm Stockholm - gotland Paddling allmänt 3
vastero Filmad paddeltur genom Stockholm Paddling allmänt 3
frega Kajakbutiker i Stockholm som har provpaddling Paddling allmänt 5
John Stark Stockholm - Öregrund Paddling allmänt 11
Magnus de Brito Öppet vatten i Stockholm Paddling allmänt 14
henrich Paddlingsutrustning i Stockholm? Paddling allmänt 5
Pumpagubben Stockholm Kanotmaraton Paddling allmänt 18
salgo60 Slussa Stockholm Paddling allmänt 6
rubella kajakpaddling stockholm? Paddling allmänt 5
grippa Kajakplats i Stockholm? NU! Paddling allmänt 1
tool Kajakförvaring Stockholm Paddling allmänt 2
Fredriks79 Kanotpolo i Stockholm? Paddling allmänt 5
salgo60 Paddla Stockholm norrut Paddling allmänt 1
AHL Kanotbryggor i Stockholm Paddling allmänt 6
David2 kajakförvaring nordvästra Stockholm Paddling allmänt 6
articphoto Frakt av kajak, Stockholm - Vänersborg inom kort Paddling allmänt 0

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.