Billigaste Xtherm?

Tack

Tack för alla förslag hitintills! Jag har mailat cumulus för tillgänglighet, pris och fraktkostnad. De ni har hittat är billigare än de jag hittat tidigare så jag redovisar inte dem.
 
Cumulus

Pris från Cumulus 209 EUR exklusive frakt=dyrt....

Än så länge leder väl Smux med The outdoor shop på 139 Pund men frakten var ruggig. Jag skulle eventuellt kunna skicka det till en brittisk kollega som tar med den.

Någon som har tips på tyska eller andra butiker som tar Euro?
 

Hmmm...går man in på Complete Outdoors ser man att fri frakt bara gäller orders över £50 inom UK. För internationell frakt gäller följande (hämtat från deras hemsida):

International delivery prices....
Unfortunately the option of free shipping is not available on international orders.

A Charge of £7.99 will apply for deliveries to the following countries: France, Belgium, Germany, Ireland, Luxembourg and Netherlands.

A Charge of £9.99 will apply for deliveries to Denmark and Austria.

A Charge of £19.99 will apply for deliveries to Finland and Sweden.

---
Jag skulle chansa på att ringa the outdoor shop och kolla deras fraktpriser. Gissningsvis skeppar de med posten till Tyskland, Belgien etc och med något dyrt kurirföretag till Sverige, Finland etc. Samtidigt ligger det inte i deras intresse att missa kunder bara för att blåsa upp fraktpriserna, så det kan finnas möjlighet till en separat ök ang frakten.

Kanske du även känner någon i USA som planerar att resa över?
 
Senast ändrad:
Hmmm...går man in på Complete Outdoors ser man att fri frakt bara gäller orders över £50 inom UK. För internationell frakt gäller fäljande (hämtat från deras hemsida):

allt jag har bestält från amazon har varit fraktfritt, men jag tror det brukar stå supersaver någonstans. testa att lägga beställningen, innan du betalar så ser du vilka frakt möjlighter som finns.
 
Jag köpte ett Xtherm Regular från Backcountrygear.com i april i år.
Jag betalade då 189 dollar (fri frakt inom USA) för den.
Angav adress till en vän i USA som i sin tur skickade den till mig via USPS.
Hon angav innehållet som begagnad vara och värde under 10 dollar för att slippa moms och tullavgifter.
 
Jag köpte ett Xtherm Regular från Backcountrygear.com i april i år.
Jag betalade då 189 dollar (fri frakt inom USA) för den.
Angav adress till en vän i USA som i sin tur skickade den till mig via USPS.
Hon angav innehållet som begagnad vara och värde under 10 dollar för att slippa moms och tullavgifter.

Smart att beställa från Backcountrygear, då de ligger i Oregon (skattebefriat) och inte har butiker i andra delstater kan de skicka utan påslag av US Salex Tax till adress i USA. Jag har också bra erfarenheter av dem.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.