Billigaste Xtherm?

Vem hittar billigaste Thermarest Xtherm Large inklusive frakt till Sverige? Vinnaren vinner stor ära och berömmelse som utsidans bästa prisjägare :)

Jag har hittat några ganska billiga i tyskland och UK men jag är säker på att någon annan kan ännu bättre.
 
Köper du från USA och skeppar till Sverige kommer jag som lägst fram till 2450kr. Ganska dyrt för en luftmadrass, du kan nog med lite tur få 3st Prolite Plus large för det priset. Frakten och de svenska avgifterna lägger på ca 1000kr jmfrt med att köpa i butik i USA.

Min beräkning är baserat på:
Pris USD 219,95
Frakt USPS Priority Mail International 2lb USD 38.85
Svensk Tull 12%
Svensk moms 25%
Svenska postebns avgift för tullklarering 100kr
Dollarkurs 6.65 (välj kreditkort som inte lägger på växlingsavgift)

Köper du från någon butik i USA som inte erbjuder USPS som skeppningsalternativ, utan bara dyra kurirföretag som UPS eller FedEx blir frakten troligen dyrare.
 
Senast ändrad:
Jag köpte mitt från Cumulus för 158€ exkl frakt.

Dock köpte jag både en dunjacka och en sovsäck vid samma tillfälle så jag vet inte riktigt om dom har gett mig extra rabatter.

Den finns inte med på hemsidan men det var inge problem för dom att få fram den när jag frågade.
 
Jag köpte mitt från Cumulus för 158€ exkl frakt.

Dock köpte jag både en dunjacka och en sovsäck vid samma tillfälle så jag vet inte riktigt om dom har gett mig extra rabatter.

Den finns inte med på hemsidan men det var inge problem för dom att få fram den när jag frågade.

Det var ett bra pris, kommer du ihåg vad frakten slutade på för alla prylarna?
 
Jag räknade med GBP kurs på 10.61 vilket är den dagskurs jag skulle fått om jag köpt på mitt kort. Forex kursen känns inte så seriös;)

Däremot ganska hög fraktkostnad, har du försökt förhandla med dem? Känns märkligt att det är mer än dubbelt så dyrt att skeppa till Sverige än ex Tyskland??
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.