Billiga gasolbehållare?

Re: Re: Re: KAN SJÄLV!!!

redtop; sa:
Angående gängorna så skrev jag det tidigare i tråden men förtydligar:

Primusburkarna har M11x1 gänga, alltså metrisk fingänga diameter 11 mm och stigning 1 mm/varv.

Biltemakökets fäste för brännare/lampa är M10x1

/RedTop

Nu svarvade du till en adapter, men finns det färdiga adaptrar att köpa (inte bara M11-M10 utan även andra ?)?
 
Adapter + bränslepriser

Markilladaptern säljs också av http://www.globetrotter.de med artikelnumret vd.01.001 priset är 24.95 Euro frakt 4 Euro men man kan ju passa på att beställa en del annat de har det mesta inom friluftsliv.

Även de säljer blliga gasbehållare och jag ser inte att man inte kan få dessa via postorder. Min tyska är emellertid inte riktigt fräsch. Det står i lilarött längst ned på sidan " Gas-Kartuschen und Brennstoffe sind auch im Versand erhältlich."
(Primus 190gram utan ventil 1,25 Euro Campinggaz 230 gram med ventil 3,95 Euro Campinggaz 450 gram med ventil 7,45 Euro)

De tar för övrigt bara 1,95 Euro för 1 liter sprit. Jag betalade hutlösa 58 kronor för en liter Tenol på OK Q8 i Farsta för ett par veckor sedan. På Biltema får man 4 liter rödsprit för den summan.

Thure
 
Re: Adapter + bränslepriser

thureb; sa:
Även de säljer blliga gasbehållare och jag ser inte att man inte kan få dessa via postorder. Min tyska är emellertid inte riktigt fräsch. Det står i lilarött längst ned på sidan " Gas-Kartuschen und Brennstoffe sind auch im Versand erhältlich."
(Primus 190gram utan ventil 1,25 Euro Campinggaz 230 gram med ventil 3,95 Euro Campinggaz 450 gram med ventil 7,45 Euro)
Jag kan ingen tyska alls men när jag beställde 5 gasflaskor av märket Coleman för ett antal år sedan så var det inga problem. För ungefär ett år sedan så var f.ö. frakten Globetrotter-Mölndal helt land- och sjöbunden.
 
Re: Re: Adapter + bränslepriser

haskell; sa:
Jag kan ingen tyska alls men när jag beställde 5 gasflaskor av märket Coleman för ett antal år sedan så var det inga problem. För ungefär ett år sedan så var f.ö. frakten Globetrotter-Mölndal helt land- och sjöbunden.

Och det var precis tvärt om för oss när vi beställde gas därifrån...
(dvs vi fick ingen av de gasbehållare vi beställt)

[Ändrat av Ulf M 2003-07-14 kl 11:50]
 
Durch für über unter

Ang. Globetrotters web-försáljning av gasflaskor:

Campingaz Gasflaschen
Nur über unsere Filialen.

stâr det klart och tydligt, vilket torde innebära att man enkom kan införskaffa gas i deras off-line butiker.

Ser f.ö. att Colemans lättviktsbrännare váger 10 g mer enl. Globetrotter (87g istf. 77g) samt kostar ca 45 Euro , dvs liknande pris som i Spanien (40 Euro riktpris):

Coleman F1 Light Gaskocher
Neu 2003. Mit nur 87 g einer der leichtesten Ventilkartuschen-Gaskocher der Welt! Denn mit einklappbarer Topfauflage, Ösenregler (auch mit Handschuhen leicht bedienbar) und kleiner Polyester-Schutzhülle. Pack-maß: Nur 78 x 40 x 84 mm.



Mvh / Der Malindo


[Ändrat av malindo 2003-07-14 kl 12:06]
 
sprit

lite mer onödigt vetande kommer här:
för nån månad sen när man gick in på http://www.biltema.se/ o sökte i snabbsöken efter krök eller kröka fick man upp en fin bild på en liter t-röd

nu har de dock åtgärdat detta genom att dela upp ordet fiskrökar :)

"Röd etanol
Bränsle för spritkök, stormkök, fisk-rökar och fonduegrytor. Brinner utan att sota."
 
Re: Re: Re: Jag brukar iofs handla på biltema, men.

black dog; sa:
En makrill för 229:- låter lite dyrt, fast den kanske är väldigt stor och delikat? ;-)
Jo, markill = Vaude, finns att köpa i linköping, men jag kommer tyvärr inte ihåg vad affären heter i skrivande stund. Det enda negativa är att man inte kan byta gasol när den är halvfull, något som man kanske vill göra när det är kallt ute och så vidare.
/Daniel

Uteliv, Hunnebergsgatan/Östgötagatan, men de flyttar snart.

il C.
 
Re: Durch für über unter

malindo; sa:
Ang. Globetrotters web-försáljning av gasflaskor:

Campingaz Gasflaschen
Nur über unsere Filialen.
[Ändrat av malindo 2003-07-14 kl 12:06]

Mina uppgifter kom från papperskatalogen vår sommar 2003. På www ser jag nu att det står "Leider ist ein Versand von Gaskartuschen ins Ausland zur Zeit nicht möglich!" Så det avgör frågan avseende gasbehållare i varje fall för närvarande. Hittar inga sådana noteringar avseende sprit så där borde det gå att beställa jag gör ett försök.

http://www.globetrotter.de/de/shop/...utdoor-K%FCche%2CBeh%E4lter&u_kat=Brennstoffe

Hälsningar Thure
 
Keine Spiritus

Nej. Det gick att beställa via www men bekräftelsemailet från Globetrotter innehöll ej Brennspiritus.

Det blir till att handla förvärmningssprit på Biltema eller Willys i stället.

Thure
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.