Billig Cykel...

Lowrider?

Kanske en dum fråga, om det är lågt monterade väskor, omkring i höjd med navet fram
Kan man kombinera sådana med pakethållare fram?
Fungerar det om man har fjädring fram?
Hade tänkt ha tältet ovanpå fram, det kräver lite utrymme men är inte så tungt.

Re: Lowrider?

greendanger; sa:
Kanske en dum fråga, om det är lågt monterade väskor, omkring i höjd med navet fram
Kan man kombinera sådana med pakethållare fram?
Fungerar det om man har fjädring fram?
Hade tänkt ha tältet ovanpå fram, det kräver lite utrymme men är inte så tungt.

Jag stod i valet och kvalet att köpa sån hållare fram (alltså liten pakethållare med låga fästen för väskor) men eftersom jag har styrstångsväska tyckte jag det blev lite för mycket. Cykeln skulle ju funka till vardags också och då ville jag inte ha FÖR mycket skrot.

Om det funkar med fjädring och hur bra det är att packa på sån vet jag dock inte.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det finns ju lowrider kombinerad med pakethållare fram och jag tror säkert det fungerar, men lite av vitsen med lowrider går ju förlorad om du packar tungt så högt upp. Nu går det ju inte så mycket last på den lilla yta som frampakethållaren erbjuder, och som en föregående talare framhöll så blir det mera skrot på cykeln. I övrigt har det sina sidor att lasta på pakethållare överhuvudtaget, tycker jag. En grej eller så går väl bra, men när tält, sovsäck, liggunderlag och nåt mer ska på får man knåpa en bra stund med att få det att ligga kvar. Till det kommer problemet att hålla det torrt när det börjar ösregna. Det är skönt att slippa behöva tänka på sånt å bara stoppa ner allt i vattentäta väskor.

packning

Hade tänkt och ha tältet ovanpå fram (utrymmeskrävande och inte så tungt ett Taurus I, ca 2,5 kg)
och bak eventuellt sovsäck + liggunderlag, säcken är komprimerbar och liggunderlagen ochså ganska litet så det blir ca 1.5 kg.
jämfört med resten av packningen är det inte så mycket.

Förhopningsvis funkar det med gummiormar och hålla det på plats samt att jag har ett par vattentäta packpåsar som jag brukar ha i ryggsäcken.

Har tänkt att åka kortare turer i vår innan jag ger mig iväg på semestern så förhoppnings vis hinner man lära sig av misstagen då...

[Ändrat av greendanger 2003-09-03 kl 08:09]

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips