bilfäste

Bilfäste

Hej,

Jag har en Garmin GPSMAP 60CS och funderar på ett alternativt bilfäste, som inte är garmins egna.
Har någon utav er en bra idé? Jag har testat med mobiltelefonhållare från clasohlson, men problemet är att man måste skruva fast dem, och jag vill helst inte skada/lämna märken på bilen. Dessutom vill jag enkelt kunna flytta fästet från en bil till en annan.
Jag har kollat på garmins beanbag, men den är ju stor och dyr.

Jag hade en Vista förut, och då var det ju bara att klämma fast den längst fram i vindrutan, men det går inte med 60CS pga antennen.

mvh
Jojje

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Jag har en gammal mobilhållare från Clas Ohlson som är ställbar i sidled. Har fäst den på en vinklad tunn metallbit som jag kilar in på lämpligt ställe på instrumentbrädan. Friskluftutsläppen brukar fungera bra.

Måste dock säja att Garmins hållare är väldigt bra. Nackdelen är att underdelen är fäst med häftmassa och alltså inte går att flytta enkelt mellan olika bilar.

Riktiga SNIKVARIANTEN är blockhållare (ni vet det där med litet skrivblock och penna) från Biltema och lite kardborretejp från samma ställe. Sugkopp fästes på rutan och sedan bara att dunka dit GPS:n. Självklart karvar man av lite plast för att få snyggare stuk på det. Funkar finfint med min gamla Garmin 12:a

Men det kanske är synd att sätta kardborretejp på en FIN gps.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips