Bildspel tråkigt eller kul!??

Då jag är den enda som plågar min omgivning på utsidan med bildspel är det kul att titta på eller blir det träligt??
lite lätt ensidigt kanske

Mkt fina bilder

tycker jag.

Möjligen skulle mera högupplösta bilder inlagda på t ex Picasa eller Flickr vara mera njutbara.

Thure

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Allt annat än tråkigt, dina bildspel på youtube är grymma!

Bildspel med klätterrelaterat innehåll är överlag mycket trevliga, tycker jag. Särskilt live. Var på ett som Fjällklubben anordnade i Östersund. Det var en kille som hade gett sig på att klättra sex toppar över 6000m i sydamerika på 6 månader eller nåt sånt där. Han och hans kompisar bailade på de flesta och misslyckades med det mesta kändes det som men det gjorde ingenting. Han var en så bra berättare och bilderna var så fina och roliga om vartannat så bildspelet var kanon ändå. Minns särskilt ett videoklipp där en av killarna tar fram sitt liggunderlag och ska lägga in det i tältet men så vips, flög det till Chile istället, blåste typ 100m/s.. Snopen min, oslagbart!

Något att lägga på minnet, även misslyckade bestigningar kan ge härliga bildspel! Särskilt om man har lite humor och självdistans. Ser många gånger hellre ett sånt där man inte når toppen än nån självuppblåst egotripp med Wagner i bakgrunden där man toppar ut..

Kul att ni gillar det!
Risken med en passion är ju att man blir lite fanatisk näst intill religiös och gärna prackar på folk sina tankar så en reality check kan vara bra ibland!

Men jag fortsätter fanatiskt då och lever på lite gamla meriter då och lägger ut ett som handlar lite mer om platser personer och känslor och inte så mycket rena klätterbilder, klättra är kul och jobbigt! =)

http://www.youtube.com/watch?v=_Qc4xDMgLCg&feature=plcp

Suveränt!! Tack för det, ett stort leende framkallades. Tokinspirerande!

De där oldschool brallorna, röda med svarta knälappar, är ju skitcoola! Är det goretex bibsen till de röda north face jackorna som ni hade?

Jag själv gillar inte bildspel. Jag föredrar att bläddra bland lite högre upplösta bilder i någon form av album i min egen takt, inte takten som skaparen av ett bildspel har bestämt. Jag brukar klicka på bildspel ibland men tror aldrig att jag har sett mer än 20 sekunder in i någon innan jag stängt ned.

När det gäller bildspel så tycks människan ha någon slags behov av rörlighet ändå, och man väljer nästan altid att "zooma" in, ut eller flytta runt bilderna för att få denna rörlighet... Själv stör jag mig på det.

Men alla är olika... Vad jag har sett så brukar dina bildspel vara uppskattade av en hel del. Det är anledning nog att fortsätta tycker jag.

Jag själv gillar inte bildspel. Jag föredrar att bläddra bland lite högre upplösta bilder i någon form av album i min egen takt, inte takten som skaparen av ett bildspel har bestämt. Jag brukar klicka på bildspel ibland men tror aldrig att jag har sett mer än 20 sekunder in i någon innan jag stängt ned.

När det gäller bildspel så tycks människan ha någon slags behov av rörlighet ändå, och man väljer nästan altid att "zooma" in, ut eller flytta runt bilderna för att få denna rörlighet... Själv stör jag mig på det

Point taken! =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips