Bilder till er från vår expedition

Vi är två "datanördar" som ska ge oss ut i fjällen mellan den 23:e till den 30:e augusti. Under vår vandring mellan Abisko och Narvik kommer vi att fotografera och skriva lite dagbok. Det kommer vi under vandringen skicka över till resten av världen via GPRS.

Så nu ger vi er möjligheten att få dessa bilder direkt i er mailbox. Det ända ni behöver göra är att fylla i er e-mail på denna hemsida och sedan följa instruktionerna (det tar 30 sekunder):
http://www.ortogonal.com/maillist

OBS!! Det kommer inte komma många mail till er (max 5 st). Ni behöver inte vara rädda för att få sk spam-mail till er via oss.

Mvh. Erik & Björn

Webben vetja

Varför lägger ni inte bara upp bilderna på en websida så kan vem som helst kolla? Själv tänker jag inte ge ut min emailadress till okända personer.

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Och hur bra täckning har ni i det området?
Håller med föregående, lägg upp en hemsida istället så kan man titta när man vill.
Annars tycker jag det är en kul idé.

Anledningen till mail

Anledningen att informationen kommer ut via mail är att det helt enkelt är det sätt som kräver minst bandbred.
Just det kommer vara vårt största problem när vi går där uppe i fjällen då täckningen inte kommer vara den bästa.

Synd att alla är rädda för spam och inte vill ge oss er e-mail. Men om tiden räcker till nu i de sista dagarna så ska vi försöka gör ett automatiskt dataprogram som publicerar våra bilder på webben.

Re: Anledningen till mail

erila107; sa:
Synd att alla är rädda för spam och inte vill ge oss er e-mail. Men om tiden räcker till nu i de sista dagarna så ska vi försöka gör ett automatiskt dataprogram som publicerar våra bilder på webben.

Har ni inga kompisar? Det kan väl inte vara så svårt att hitta en kompis som kan ta emot bilderna och lägga upp dem på en hemsida? Så gör t.ex. massor av amerikanska vandrare med sina dagböcker. De skickar det med vanlig port hem till nån som knappar in det i deras Trail Journal.
Kolla t.ex. http://www.trailjournals.com/

Att lämna ut sin mailadress till nån helt okänd (som är helt nyreggad på forumet) tror jag ingen gör. Visst, ni lovar att inte skicka spam. Jag kan lova att månen består av ost... Vem kan bevisa vem av oss som ljuger?

KUL!!

Jag tycker att det är en kul grej.
Man har väl en skräpadress på webben som man kan lämna ut.

Go for it!!

Jag väntar redan på breven! Hoppas att det funkar.

Hej Erik,

Ett mycket trevligt initiativ tycker jag, det vore mycket roligt att se bilder från er vandring när man sitter på kontoret men jag håller med de tidigare inläggen att nog vore det bättre om bilderna publicerades på en hemsida.

Trevlig vandring
Uffe

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips