Bilder på våra hundar på tur

Tycker det är alltid intressant att kolla på bilder från turer och ja när man har hunden med sig bli det ju såklart en hel del bilder även på denna.
Tänkte att vi kunde ha en tråd där vi visa lite bilder på våra fyrbenta vänner ute på "tur". Gärna med en kort beskrivning till bilderna också.

Min hund är rätt ung och jag har nu nyligen börjat träna med klövjeväska. Vi vandra en del och på varmare vädret bli det även lite kajakturer där hon sitter i sin egna kajak vilken jag drar efter. Roligast är det dock tydligen när hon få springa runt utan ngr krav :)

lite blandade bilder från de senaste veckorna







 
En regnig dag i Fjällnora, innan snön kom.
 

Bilagor

  • fjallnora.jpg
    fjallnora.jpg
    132.5 KB · Visningar: 1,341
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
En sån här usel skidvinter i centraljämtland har inneburit en hel del draghundsskridsoåkning. Roligt och snabbt!
 

Bilagor

  • FB_IMG_1425822214521.jpg
    FB_IMG_1425822214521.jpg
    56.6 KB · Visningar: 1,102
  • FB_IMG_1425822202290.jpg
    FB_IMG_1425822202290.jpg
    37.9 KB · Visningar: 1,120
  • FB_IMG_1425822167097.jpg
    FB_IMG_1425822167097.jpg
    49.6 KB · Visningar: 1,164
Jag åkte inlines med en hund en gång. Lät han dra mig. Det gick jättebra ända tills man skulle stanna. Hur gjorde ni på isen, väntade till vattnet kom ;-)

Mvh / Johannes
 
Man sitter iallafall inte fast i Hunden fullständigt! Att ha en hund som (ibland) lyder kommandon är inte så dumt heller....
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Billeder fra en enkelt overnatning i høst. Pajko (min kooikerhondje) er i øjeblikket hos mine forældre i Danmark - og jeg savner helt vildt meget at have ham med på tur.

Han har kun været på et par overnatningsture i telt og har stadig lidt vanskeligt ved at forstå, at han skal ligge stille. Men mon ikke han lærer det ;)

10418930_10154766034855456_6899637027822202155_n.jpg


10410605_10154766038190456_2461625742137790346_n.jpg


10442504_10154766037845456_4599340008725855873_n.jpg
 
Några bilder från fjälltur i Rondane i somras. :)
 

Bilagor

  • 20140721_175821.jpg
    20140721_175821.jpg
    48.6 KB · Visningar: 1,022
  • 20140721_212918.jpg
    20140721_212918.jpg
    66.3 KB · Visningar: 1,029
  • 20140722_223310.jpg
    20140722_223310.jpg
    32.3 KB · Visningar: 1,048
Övernattning under tarp i Nordmarka utanför Oslo. Snart 2 år sedan.
 

Bilagor

  • 20131108_082748.jpg
    20131108_082748.jpg
    27.6 KB · Visningar: 911

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.