Bilder från din senaste tur (ej i fjällen)

Hammock övernattning i Stockholms området.
20210402_120106.jpg

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Jag har bestämt att jag ska ut lite oftare nu andra halvan på året och sagt och gjort, jag tog mig från Kolema till Frostavallen i helgen på Skåneleden. En rätt tradig sträckning med alldeles för mycket väg, kalhyggen och dåligt underhållen led men några några ljusglimtar blev det i alla fall.

DSC_0928.jpg DSC_0930.jpg DSC_0958.jpg

DSC_0926.jpg DSC_0956.jpg

Ungarna börjar bli stora nu, studier, sport och vänner tar upp deras tid. Maken o jag packade lunchen i ryggsäck o tog en egen tur, med gott om tid att stanna o glo på allt fint, utan trötta eller uttråkade ungar som väsnas, utan fokus på nåt annat än ena foten fram för andra. Utan fokus i den bifogade bilden också, men det är så det måste vara ibland. Livet helt utan prestation.
1664866612564.png

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.