Bilder från din senaste tur (ej i fjällen)

Hammock övernattning i Stockholms området.
20210402_120106.jpg

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
Jag har bestämt att jag ska ut lite oftare nu andra halvan på året och sagt och gjort, jag tog mig från Kolema till Frostavallen i helgen på Skåneleden. En rätt tradig sträckning med alldeles för mycket väg, kalhyggen och dåligt underhållen led men några några ljusglimtar blev det i alla fall.

DSC_0928.jpg DSC_0930.jpg DSC_0958.jpg

DSC_0926.jpg DSC_0956.jpg

Ungarna börjar bli stora nu, studier, sport och vänner tar upp deras tid. Maken o jag packade lunchen i ryggsäck o tog en egen tur, med gott om tid att stanna o glo på allt fint, utan trötta eller uttråkade ungar som väsnas, utan fokus på nåt annat än ena foten fram för andra. Utan fokus i den bifogade bilden också, men det är så det måste vara ibland. Livet helt utan prestation.
1664866612564.png

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips