Bevaka tråden funktionen aktiveras automatiskt?

På min laptop win10 + firefox finns bevaka/inte bevaka-knappen enligt bild. Har precis klickat bort beavkning från denna tråden. Ser om det ger effekt. Dock har jag inte aktivt valt att bevaka tråden, så det är fel förvalt värde på bevaka (förvalt värde är svenska för "default value", ifall någon undrar). Jag vill INTE automatiskt bevaka en tråd jag svarar i. Detta hoppas jag snart forum-admin clindh ställer till rätta.

Eller kan det vara så att det är tapatalkappen som slår på detta beteende?
Jag använder tapatalk väldigt sällan, nästan aldrig så har inte koll på dess funktioner.

/Patrik
Jag använder inte tapatalk även tapatalk försöker kapa mig via Utsidans forum titt som tätt när jag surfar in via mobilen:-(
Även med andra browsers på både mobilen och PC sätts "bevaka" knappen på utan att jag själv valt detta, och precis som tango vill jag INTE automatiskt bevaka en tråd bara för att jag någon gång valt att svara i den.
 
Tre mail och en liten klocka sen sist. Klockan sa att Doktor Glas har svarat, mailen noterade alla andra inlägg i denna tråd (som jag INTE bevakar). På "min sida" finns en flik som heter "redigera bevakningar" men den är så gott som tom, kan bara lägga till, inte ta bort (se nedan!). På den andra fliken med redigeringar har jag nu klickat bort alla bockar, ska se om det spelar någon roll. Jag vill gärna få mail om jag har fått pm men kan inte riktigt avgöra hur jag ska bocka i för att ha endast den funktionen. Det är svårt även för en svensklärare att fatta vad som är vad här.

Lägg till en bevakning

Bevakning​
Intervall​
Körs igen​
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
F3F61291-CA6A-466C-8CCC-C44B0B0B767B.png

Nu har jag fått bort alla bevakningar. Via den här vägen (inte genom inställningar alltså) kunde man välja ”sluta titta på trådar” . Det gjorde jag. Just nu bevakar jag inga trådar.
Få se om jag gör det efter att ha postat det här inlägget. 😊
 
Jag pratar för mig själv här. 🙂
Nu har jag klickat bort alt som handlar om bevakningar i inställningar.
Då ska det inte bli någon bevakning nu när jag postar detta.
Ok, provar ✌🏻

Edit: JA! Det funkade! 👍🏻👏🏻
Det blev ingen ny bevakning! 😃
 
Edit: JA! Det funkade! 👍🏻👏🏻
Det blev ingen ny bevakning! 😃
Inte för mig. Jag har fått mail om ditt inlägg kl 08.01. Detta efter att jag tagit bort alla bevakningar i inställningar. Nu ska jag testa ditt tips om "Bevakat". Håll tummarna! Och nej, du pratade inte för dig själv. Jag har hållit koll på denna tråd hela dagen (inte genom bevakning) men inte kunnat kommentera. Man måste ju jobba också ibland.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Inte för mig. Jag har fått mail om ditt inlägg kl 08.01. Detta efter att jag tagit bort alla bevakningar i inställningar. Nu ska jag testa ditt tips om "Bevakat". Håll tummarna! Och nej, du pratade inte för dig själv. Jag har hållit koll på denna tråd hela dagen (inte genom bevakning) men inte kunnat kommentera. Man måste ju jobba också ibland.
Man ska bocka ur rutan i inställningar också, då funkar det (gjorde för mig åtminstone)
EFADAE49-F488-45BB-BDB2-9BBB7ADF78BA.png
 

clindh

Forumvärd
Ja sorry, det kan ha slagits på - det var en funktion som inte hade synkats riktigt när vi gick över från förra forumet; vissa hade det på, andra av men det gick förlorat. Så ni får ställa in det som ni önskar. Tror jag skall ta och göra en tydligare länk till Inställningar i menyn.

Ni kan stänga av/anpassar det via ert namn i forumets huvudlist -> sedan "Inställningar"
 

Bilagor

  • Screenshot 2020-09-08 at 20.22.02.png
    Screenshot 2020-09-08 at 20.22.02.png
    38.2 KB · Visningar: 179
Ja sorry, det kan ha slagits på - det var en funktion som inte hade synkats riktigt när vi gick över från förra forumet; vissa hade det på, andra av men det gick förlorat. Så ni får ställa in det som ni önskar. Tror jag skall ta och göra en tydligare länk till Inställningar i menyn.

Ni kan stänga av/anpassar det via ert namn i forumets huvudlist -> sedan "Inställningar"

Men det verkar vara lite av "allt på" eller "allt av" numera. Så vill jag inte ha det.
Jag skulle vilja ha det så här: som standard är bevakning av. VIll jag bevaka en tråd så måste jag aktivt välja detta för juste den specifika tråden. Jag önskar inte bli notifierad om någon nämner mig eller svarar mig i en tråd jag inte bevakar.

Vad ska jag klcika i och ur då?

/Patrik
 
Om man nu skulle vilja bevaka en tråd så blir det ju svårt om de inställningarna är av. Det går ju heller inte att ta bort bevakningen förrän någon annan kommenterat, vilket är irriterande. Det vore ju bra om jag kunde stänga av bevakningen när jag ändå är där, innan jag går vidare.
Rättelse: jag måste gå ur tråden innan bevakningen kickar in så jag kan ta bort den.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.