Beslutsvånda - Liggunderlag

Har ett Exped Hyperlite som jag köpte när jag sprang Bamm.
Tyvärr är det alldeles för halt för min sovsäck.

Vill ligga riktigt skönt under "vanliga" vandringar och funderar nu mellan Therm-a-rest NeoAir Xlite och Sea to Summit Comfort Plus.

Vore intressant att höra erfarenheter om respektive liggunderlag, både positiva och ev negativa.

Som det ser ut i dagsläget räcker det med ett 3-säsongs.

Tack på förhand :)
Michael

Ps: Självklart är tips på likvärdiga liggunderlag som inte är såphala välkomna :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Vad är gummifärg? Funkar silikonbaserad seamsealer lika bra?

Skickat från min D6603 via Tapatalk

Ta vanlig transparent badrumssilikon, lös med kemisk ren bensin till önskad konsistens. Ju rinnigare desto tunnare yta. Sedan penslar du på det med pensel i önskat mönster och omfattning. En bråkdel av priset för seamsealer. Du kanske till och med har allt hemma redan!

Jag är supernöjd hittills med mitt neo air..har aldrig halkat av det. Tror mer att det kan bero på sovsäcken...eller sig själv.. hur man rör sig under natten. Man har ju bara ett begränsat antal cm att hålla sig på //

Har ett neoair som jag använt påminna vandringar de senaste 5+ åren. Väldigt nöjd. Lätt och isolerar bra. Ytan är sträv så man glider inte omkring och sovsäcken ligger ganska still när man vänder på sig.
Peter

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips