Berghaus extreme
- Trådstartare gmg
- Start datum
öringen; sa:Hur många liter är den på?
öringen; sa:Hittar inte igen den på berghaus sida![]()
NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Nordesjö; sa:NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Ja, den hamnar kanske lite mellan stolarna.
Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.
Och om man fyller en 80-literssäck kanske bärremmarna är för klena.
Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker.![]()
ala; sa:Nordesjö; sa:NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Ja, den hamnar kanske lite mellan stolarna.
Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.
Och om man fyller en 80-literssäck kanske bärremmarna är för klena.
Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker.![]()
Håller helt med dig!
Den borde komma i en variant på 55-60 liter, vilken såklart blir ännu lite lättare. Då vore den mycket intressant.
/Andreas