Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Berghaus extreme
- Trådstartare gmg
- Start datum
Jag har klämt på den i butik, och tyckte den verkade ganska fin, förutom att bärremmarna kändes lite veka och sladdriga.
Hur det inverkar vet man antagligen inte förrän man provar den packad - jag har en gammal Vulcan som också har ganska veka bärremmar jämfört med nyare säckar, men det har jag aldrig lidit av ens med packvikter kring 25 kg.
Hur det inverkar vet man antagligen inte förrän man provar den packad - jag har en gammal Vulcan som också har ganska veka bärremmar jämfört med nyare säckar, men det har jag aldrig lidit av ens med packvikter kring 25 kg.
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
Hur många liter är den på?
öringen; sa:Hur många liter är den på?
80, som en Vulcan utan fickor.
(och just det, en nackdel är att den ser för täskig ut )
Hittar inte igen den på berghaus sida 
öringen; sa:Hittar inte igen den på berghaus sida![]()
Den heter väl egentligen Extrem Expedition, men nämns bara som Expedition på deras webbplats:
http://www.berghaus.com/the_gear/view_product.asp?product_id=626&product_hierarchy_id=31
...eller så heter den Expedition och ingår i Extreme Light-sortimentet. Eller så heter den Expedition och ingår i rucsac-sortimentet och är Extreme light.
Rörigt värre. Man hittar den om man Rucsacs -> Extreme Light, men inte om man väljer Extreme Light -> show all...
Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt 
Jörgen
PS. Jo, jag gillar Ture Sventon..
Jörgen
PS. Jo, jag gillar Ture Sventon..
NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Ja, den hamnar kanske lite mellan stolarna.
Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.
Och om man fyller en 80-literssäck kanske bärremmarna är för klena.
Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker.
Nordesjö; sa:NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.
Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker.![]()
Håller helt med dig!
Den borde komma i en variant på 55-60 liter, vilken såklart blir ännu lite lättare. Då vore den mycket intressant.
/Andreas
ala; sa:Nordesjö; sa:NUI; sa:Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt![]()
Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker.![]()
Håller helt med dig!
Den borde komma i en variant på 55-60 liter, vilken såklart blir ännu lite lättare. Då vore den mycket intressant.
/Andreas
Osprey har ju ett antal säckar i denna storlek under 1,5 kg. Finns det några andra på den svenska marknaden?
Jörgen
Liknande trådar
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg