Berghaus extreme

Jag har klämt på den i butik, och tyckte den verkade ganska fin, förutom att bärremmarna kändes lite veka och sladdriga.
Hur det inverkar vet man antagligen inte förrän man provar den packad - jag har en gammal Vulcan som också har ganska veka bärremmar jämfört med nyare säckar, men det har jag aldrig lidit av ens med packvikter kring 25 kg.

öringen; sa:
Hittar inte igen den på berghaus sida :(

Den heter väl egentligen Extrem Expedition, men nämns bara som Expedition på deras webbplats:

http://www.berghaus.com/the_gear/view_product.asp?product_id=626&product_hierarchy_id=31

...eller så heter den Expedition och ingår i Extreme Light-sortimentet. Eller så heter den Expedition och ingår i rucsac-sortimentet och är Extreme light.
Rörigt värre. Man hittar den om man Rucsacs -> Extreme Light, men inte om man väljer Extreme Light -> show all...

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 10 kommentarer
NUI; sa:
Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt :)

Ja, den hamnar kanske lite mellan stolarna.
Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.
Och om man fyller en 80-literssäck kanske bärremmarna är för klena.

Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker. :)

Nordesjö; sa:
NUI; sa:
Jag tycker visserligen att den är för tung och för stor, men för att vara en så tung och stor säck är den anmärkningsvärt lätt :)

Om man är lättpackare har man antagligen lyckats få ner volymen bra mycket under 80 liter.

Men jag ser den som ett bevis på att 80-literssäckar inte måste väga 4 kilo och ger Berghaus fyra stjärnor för att de försöker. :)

Håller helt med dig!

Den borde komma i en variant på 55-60 liter, vilken såklart blir ännu lite lättare. Då vore den mycket intressant.

/Andreas

ala; sa:
Nordesjö; sa:
NUI; sa:

Håller helt med dig!

Den borde komma i en variant på 55-60 liter, vilken såklart blir ännu lite lättare. Då vore den mycket intressant.

/Andreas

Osprey har ju ett antal säckar i denna storlek under 1,5 kg. Finns det några andra på den svenska marknaden?

Jörgen

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips