Batteriproblem med 60C...

Svar från Garmin

Ja jag fick svar idag...

Dear Ola,

Thank you for your email.

This matter is in hand with our engineers. Thank you for the information.

Thank you,
Best regards,

Chris Long.

-----------------------------------------------

Min granne med likadan GPS (60c) har också samma problem, nån annan som märkt samma sak? (se ursprungsfrågan)

[Ändrat av Träsket 2004-04-23 kl 23:00]

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Svar från Garmin

Träsket; sa:
Ja jag fick svar idag...

Dear Ola,

Thank you for your email.

This matter is in hand with our engineers. Thank you for the information.

Thank you,
Best regards,

Chris Long.

-----------------------------------------------
[Ändrat av Träsket 2004-04-23 kl 23:00]

Exemplariskt svar, vad betyder "This matter is in hand with our engineers" ?

Mikael

Hej jag har en garmin 60c har anv den ganska mycket på snöskotern i vinter och jag har inte märkt att den laddar ur batteriet då jag kör den på 12v från skotern.. men jag har inte haft uppladnings bara batterier i min garmin utan bara vanliga AA...

Det är just det....

Laddningsbara batterier togs ta fortare slut om man kör med yttre matning, (eller iallafall lika fort som om man kört på dom istället). Vanliga batterier, har haft i sådana nu för första gången, dom varar ju i evigheter.....

Jag (som började denna tråd) kör också med NiMH uppladdningsbara batterier. Jag har aldrig testat med "vanliga" batterier.

Det är väl kanske batterierna som är problemet, fast jag märkte aldrig av det med min förra gps Garmin eTrex.
Den hade jag också NiMH batterier i...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips