Bamm 2011

Hej,

Jag ska upp och vandra i Abiskofjällen i mitten av Augusti och noterade att BAMM var samtidigt. Därför känns det inte längre så lockande att utgå från Björkliden och hålla min tänkta rutt Låktatjåkka - Latnjavagge - Kårsavagge - Abisko. Eller? Jag kan ju ändra mig och utgå från Låkkta station istället, men var är det tänkbart att man stöter på 500 BAMM-löpare? Jag har mailat och frågat, men tänkte att jag postar här på forumet också.

Tyvärr vet jag inte var risken/ chansen att stöta på dem är störst. Banan brukar vara hemlig in i det sista så det kanske inte är helt lätt att få reda på... Men jag hade inte oroat mig, tycker själv det är rätt roligt att titta på BAMM! Dessutom är de ganska snabba, så du blir kanske inte allt för störd. :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Tack för svar.

Och du har nog rätt. Jag borde kanske se det som underhållande istället för störande! Det är ju ändå ett klart respektivingivande evenemang dom genomför.

/Allan

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips