Bågjakt !

Jonken
Ett mer seriöst (slipper gnälllsppikarna) forum för att möta jägare och bågjägare är www.jaktsnackk.se.

-Patric-
jaha.. så ett forum blir mer seriöst om ingen har avvikande åsikter?

Consono
Man behöver inte ha en avvikande åsikt för att vara en gnällspik, bara en negativ och dryg attityd.

-Patric-
det är nog inget personligt mot dig, jag tycker att du är ganska positiv!

Visst är jag är positiv!
Det tycker säkert Jonken också, det han däremot säger är att forumet han rekommenderar är seriöst för att det inte är fullt med gnällspikar. Han skriver alltså inte om människor med avvikande åsikter utan jag tror att han menar negativa människor som är emot det mesta här i världen.
 
Jag förstår inte varför bågjakt inte skulle vara ok, Om jag förstått det hela rätt så är nackdelarna med båge:
kort avstånd - som hagel
Endast ett skott - som enkelskottare el kombi
tyst - som med ljuddämpare

Nu ska vi se, alla dessa nackdelar är helt inom ramarna vad det gäller dagens vapen/jaktlagstiftningen, så om vi inte vill förbjuda jakt i den form som bedrivs idag anser jag att det inte finns nått hållbat argument för att inte tillåta bågjakt...
 
Jag förstår inte, hittar inte något om att naturvårdsverket ska tillåta bågjakt förutom på smålandsnytts webbnyheter. Där det står att naturvårdsverket kommer att tillåta bågjakt i sommar.
För att sen avsluta med ett troligen.
Vad jag läser in i artikeln är att någon tror sig veta att något ska tillåtas.

Men jag kanske inte var så duktigt på att hitta fakta, kan ni inte hjälpa mig med en länk som är tillförlitlig.
 
Med stor risk för att falla på eget grepp och bli en gnällspik, så hoppas jag att det inte finns någon substans i planerna på att tillåta jakt med pilbåge i Sverige. Med risk för att jag möjligen trampar nån på tårna så klassar inte jag in pilbåge inom gruppen jaktvapen, det är för mig en uppenbar leksak.
Jag förstår inte varför någon skulle få friheten att jaga djur med en uråldrig metod som försvann samtidigt med "Hjortfot".

Det finns uppenbarligen många som inte fick leka färdigt sina "cowboys och indianlekar" i tidig ålder som nu måste få leva ut detta behov som vuxna. Mitt råd till er är att gå med i en sammanslutning som leker "Barda" på veckosluten eller bli medlemmar i en lokal paintballklubb och roa er med att smyga och skjuta på varann i stället för att skjuta på djur.

På samma sätt tycker jag att det är fel att besökare i fjällen ska kräva total tystnad och att alla motorfordon ska bannlysas för att man ska kunna leka lite "Skriet i vildmarken" rollekar på ortsbornas marker.
 
Ja fast om man väl hittar dit, så stavar de ju lika illa där. Så det är ju inte så lätt att begripa vad det betyder för något.

Slutsats?
Jägare kan inte stava?
Bågskyttar kan inte stava?
Det är svårt att begripa vad det betyder för något om det är felstavat?
Ingen utanför utsidan kan stava?
Ditt inlägg känns lite som ett vi och dom inlägg.
 
Jag förstår inte varför bågjakt inte skulle vara ok, Om jag förstått det hela rätt så är nackdelarna med båge:
kort avstånd - som hagel
Endast ett skott - som enkelskottare el kombi
tyst - som med ljuddämpare...

Bågjakt kombinerar alltså tre dåliga aspekter av redan förekommande jaktformer? Och detta för ett villebråd som det redan finns välfungerande alternativ för utan dessa tre nackdelar. Känns ju som ett ganska enkelt val för min del.
//Anders
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
ceicli Bågjakt! Jakt 19

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.