Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Inga problem om du först rör ut torrmjölken i lite vatten. Det finns fett i kaffet och de binder sig med fettet i torrmjölken förklarade min salig vän livsmedelskemisten.
Inga problem om du först rör ut torrmjölken i lite vatten. Det finns fett i kaffet och de binder sig med fettet i torrmjölken förklarade min salig vän livsmedelskemisten.
Nido är min favorit, men inte till kaffet. tycker den tar över smaken. Passar bättre i varm choklad då det smakar exakt som Pucko. Aldrig hittat nåt mjölkpulver som blir gott i kaffet, så kör svart istället.
Ett annat knep om man använder snabbkaffe är att först blanda mjökpulvret med kaffepulvret i kåsan innan man slår på vatten, då klumpar det sig inte lika lätt.
Har en gammal plastburk för analog film (om någon kommer ihåg den) samt en rostfri typ M5 mutter, det är perfekt för att skaka fram och blanda mjölk till en kopp kaffe.
Mitt trick är att aldrig ha torrmjölken nära kaffet. Blandar det med äggpulver o vetemjöl o vatten. Steker det som pannkakor. Vid denna tidpunkt är det dags att introducera kaffet.
/John
Jag har provat lite olika torrmjölk märken i kaffet, men ingen har fallit mig i smaken. Det som jag tyckte smakade bäst var en annan produkt: kokosmjölkspulver. Men det blir ju något helt annat, annan smak, fast god tyckte jag. Kanske något för dig? Kokosmjölkpulvret behöver också skakas med lite vatten innan det hälls i kaffet.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer