Ja, även om jag klarar en dag utan mat så är det minsann inget nöje, särskilt inte om jag anstränger mig. Som en äldre bekant sa när han fjällvandrade med för lite mat för att kunna gå ned i vikt: "Det gör ont i huvudet de första två-tre timmarna, men sen när fettförbränningen kommit igång på riktigt, då går det bra." Önskvärt? Nej tack.pery; sa:Skridskor brukar vara = en dagstur... Lev på fettet!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Bästa maten på skridskoturen!
- Trådstartare ala
- Start datum
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Energi
Vid just löpning är det väldigt bra med kuddarna då de gör att vattnet och behållaren ligger still i väskan. Väskan ska då helst inte vara större än att kuddarna precis får plats.
Mikael
Strykarräven; sa:[Annars är det ett bra resonemang, får se när det blir löpsäsong igen (om benhinnorna vill så!)
Vid just löpning är det väldigt bra med kuddarna då de gör att vattnet och behållaren ligger still i väskan. Väskan ska då helst inte vara större än att kuddarna precis får plats.
Mikael
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Mums!
Snodde dotterns mattermos inför helgens skridskotur och fyllde den med Campbells gulaschsoppa. Suveränt gott tillsammans med några mackor.
Nästa gång tänker jag testa en variant på lapskojs jag brukar laga till i fjällen då jag besöker en stuga.
Potatismos (pulver eller äkta)
Brynt lök
1 burk Annerstedts salta biten
Värm köttbitarna och rör ned dem i det varma moset och löken.
Klart.
Lite inlagda rödbetor till sitter fint.
Potatismos ger ett perfekt tillskott av snabba kolhydrater.
/Benny
Snodde dotterns mattermos inför helgens skridskotur och fyllde den med Campbells gulaschsoppa. Suveränt gott tillsammans med några mackor.
Nästa gång tänker jag testa en variant på lapskojs jag brukar laga till i fjällen då jag besöker en stuga.
Potatismos (pulver eller äkta)
Brynt lök
1 burk Annerstedts salta biten
Värm köttbitarna och rör ned dem i det varma moset och löken.
Klart.
Lite inlagda rödbetor till sitter fint.
Potatismos ger ett perfekt tillskott av snabba kolhydrater.
/Benny
Ang frusna munstycken.
Testade en modifierad ryggsäck i helgen och hann inte fixa till någon vettig fastsättning av slangen till min platypus, så den fick hänga och dingla fritt. Slangen är isolerad men munstycket är det inte. Följden blev förstås att munstycket frös trots att jag blåste tillbaks vattnet. Men av misstag efter en paus hamnade munstycket mellan ryggen och ryggsäcken utan att jag märkte det. Isproppen tinade och jag kunde dricka igen. Så lösningen för mig får nog bli att den får hänga fritt så att jag snabbt och lätt kan stoppa den mellan rygg och säck och tina den då den fryser till.
/Benny
Testade en modifierad ryggsäck i helgen och hann inte fixa till någon vettig fastsättning av slangen till min platypus, så den fick hänga och dingla fritt. Slangen är isolerad men munstycket är det inte. Följden blev förstås att munstycket frös trots att jag blåste tillbaks vattnet. Men av misstag efter en paus hamnade munstycket mellan ryggen och ryggsäcken utan att jag märkte det. Isproppen tinade och jag kunde dricka igen. Så lösningen för mig får nog bli att den får hänga fritt så att jag snabbt och lätt kan stoppa den mellan rygg och säck och tina den då den fryser till.
/Benny
Re: Ang frusna munstycken.
Vad pratar du om egentligen?
-Palle
bennys; sa:Så lösningen för mig får nog bli att den får hänga fritt så att jag snabbt och lätt kan stoppa den mellan rygg och säck och tina den då den fryser till.
/Benny
Vad pratar du om egentligen?
-Palle
Re: Re: Ang frusna munstycken.
/Benny
LOLPalle_Z; sa:Vad pratar du om egentligen?
-Palle
/Benny
Re: Re: Re: Ang frusna munstycken.
Tänk på att alltid torka eller skaka slangen torr efter du använt den. Alternativet att själv kunna blåsa tycker jag låter väl optimistisk?
bennys; sa:LOLPalle_Z; sa:Vad pratar du om egentligen?
-Palle
/Benny
Tänk på att alltid torka eller skaka slangen torr efter du använt den. Alternativet att själv kunna blåsa tycker jag låter väl optimistisk?
Re: Re: Re: Re: Ang frusna munstycken.
Såvida man inte uppfyller en utav två genetiska förutsättningar, varav den ena är att man har lungkapacitet som en simmare.
/Theobald Tor
boe skates; sa:Alternativet att själv kunna blåsa tycker jag låter väl optimistisk?
Såvida man inte uppfyller en utav två genetiska förutsättningar, varav den ena är att man har lungkapacitet som en simmare.
/Theobald Tor
Re: Re: Re: Re: Re: Ang frusna munstycken.
Lång kraftig o tung! En tre fyra fot..
Lång kraftig o tung! En tre fyra fot..
Re: Ang frusna munstycken.
Hade platypus förut och upptäckte att munstycket lätt går sönder varför det kan bli obeahgliga överaskningar om man låter en sådan hänga mellan ryggsäck och rygg, har hört att det ända munstycke som man kan lita 100% på i längden är camelbacks bigbite munstycke.
Mikael
bennys; sa:Testade en modifierad ryggsäck i helgen och hann inte fixa till någon vettig fastsättning av slangen till min platypus,
-
. Så lösningen för mig får nog bli att den får hänga fritt så att jag snabbt och lätt kan stoppa den mellan rygg och säck och tina den då den fryser till.
/Benny
Hade platypus förut och upptäckte att munstycket lätt går sönder varför det kan bli obeahgliga överaskningar om man låter en sådan hänga mellan ryggsäck och rygg, har hört att det ända munstycke som man kan lita 100% på i längden är camelbacks bigbite munstycke.
Mikael
Hur man än ser på saken, så nog är det skönast när slangen får hänga fritt 
Liknande trådar
- Svar
- 19
- Visningar
- 6 M
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg