Bästa Garmin vägkarta, City Navigator eller Metroguide?

Ja, som rubriken säger:

Jag vill veta vilken av Garmins vägkartor som är bäst,
med bäst menar jag både största kartbasen (dvs flest vägar) och är mest aktuell.

Hittills har jag i Mapsource jämfört 'Piratbuktade' CN v9 och MG v9 (man vill ju inte köpa grisen i säcken) och då är kartan MG v9 mycket mer detaljerad.

Men ändras detta med en upplåst karta?

Dessutom undrar jag var det är bäst att köpa kartorna?
Jag vill självklart ha dem på CD/DVD.

OBS
Ruttfunktionen är INTE viktig, MG går dessutom att göra ruttbar.

City Navigator och Metroguide är i princip samma karta. Dvs om det är samma version.

Det lär skilja en del i vägattribut men inget som märks om man inte gör rutter och inte söker efter postnummer. Jag gjorde en del jämförelser typ "stickprov" mellan MG8 och CN8 för ett par år sedan och kunde då inte hitta någonting som skiljer vad gäller vilka vägar som finns med.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips