Bacos

Hej

Köpte en sånndäringa bacos häromdan.
Det stod "refrigerate after opening".
Är det nåt man behöver tänka på under sommarcampingen
även om man håller det lufttätt eller är det bara för smakens skull?

Från karta till horisont – behåll fokus med rätt sorts kontaktlinser
Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.
nielsjonas; sa:
Hej

Köpte en sånndäringa bacos häromdan.
Det stod "refrigerate after opening".
Är det nåt man behöver tänka på under sommarcampingen
även om man håller det lufttätt eller är det bara för smakens skull?

Ingen fara. Det behöver inte kylen mer än rostad lök, så länge du skruvar igen korken håller det läänge. Troligen veckovis i fält och säkerligen månader i skafferiet. Har knaprat mig igenom ganska många burkar nu och det är i alla fall min erfarenhet,

Aktuellt

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap

”Vandra med hund” – ny bok vägleder till lyckade turer med fyrfota sällskap
För Karin Strandberg och Karin Wallén är det självklart att hunden ska med på vandringen. Nu har de samlat sina kunskaper i en handbok!

Synen förändras gradvis – men skärpan går att få tillbaka. Progressiva kontaktlinser är utvecklade för att låta blicken hänga med utan avbrott.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt

Vandra med lättare steg – 5 nya plagg och prylar med låg vikt
Inför vår- och sommarsäsongen lanserar flera svenska varumärken nyheter med låg vikt. Utsidans redaktion listar fem favoriter!
Re: ICA

nielsjonas; sa:
Köpte dom i en stor icabutik i götet.
ICA FOCUS vid Liseberg närmare bestämt.
Varför har jag inte letat där? Det borde vara det första stället att leta på med tanke på deras enorma sortiment!
Nu ska jag definitivt köpa och testa. :)

i malmö finns det på graces' american store. ibland har de då satt på en klisterlapp där det står att det är mjölkprotein/laktos i, men det stämmer naturligtvis inte.

gott att krydda sojaköttet och pastan mer när man är på tur!

Det heter Gray´s American Foodstore och B.C Bacos var ett tag förbjudet i Sverige, pga Red#40, azofärgämne. Tillåtet i dag tack vare EU. Tycker det smakar skit och riktigt bacon håller sig för övrigt riktigt länge i ryggan.

/K

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.