Avgifter när man handlar i Naturkompanietbutiker

ännu mer info från mig

den som inte tror att skicka brev inte funkar har ju inte sett shawshank redemption (nyckeln till frihet, http://us.imdb.com/Title?0111161 ) han skickar väl en 700brev eller nåt innan han får typ 150dollar i bidrag, sen börjar han skicka 2brev istället för 1, o får ännu mer pengar, klart sevärd film en säker top5a på min lista :p
 
Nu har jag skickat 23 e-mail (om jag räknade rätt) till Naturkompaniet. Av läskvittona att döma så öppnas de flesta, en del av e-mailen raderas dock direkt.

Fortfarande inget svar, det var 68 dagar sen jag skickade första e-mailet. Jag fortsätter!

Det skulle ju vara intressant att veta om hur Naturkompaniet tänker med sina administrationsavgifter!

/Håkan
 
Hej!
Tycker det är mycket bra att du fortsätter.
Ge inte upp, man blir så satans förbannad när ett företag beter sig sådär.

Antagligen skäms de för att svara vid detta laget, men det förtjänar de väl.
Idén om aktie köp är ju klockren om man vill få sin röst hörd!
Fast minsta curtage avgift kan ju vara en del kroner, så ur ekonomisk synpunkt är det inte bra.
Dessutom ska man ta sig till stämman.
Men att faxa borde göra susen, så ta dina 23 mail, sätt ihop dem, och faxa dem sen (Om du nu har ett fax modem, annars får du väl försöka låna ett, eller maila till mig så kan jag faxa dem åt dig).

Lycka till!!!

//Linus
 
Fortsätt maila du!

Det är ju intressant att se om något händer. Om du vill utöva lite extra påtryckningar kan du ju lägga in en länk med den här diskussionstråden. Det kan ju inte vara alltför kul att framstå som de nu gör. Du kanske till och med kan få pengarna tillbaka.

/H
 
info@naturkompaniet.se

Håkan K; sa:
Nu har jag skickat 23 e-mail (om jag räknade rätt) till Naturkompaniet. Av läskvittona att döma så öppnas de flesta, en del av e-mailen raderas dock direkt.

Fortfarande inget svar, det var 68 dagar sen jag skickade första e-mailet. Jag fortsätter!

Det skulle ju vara intressant att veta om hur Naturkompaniet tänker med sina administrationsavgifter!

/Håkan

Maken till arrogans får man leta efter.. Jag mailade info@naturkompaniet.se och framförde att du förtjänar svar på en vettig fråga. Alla här på Utsidan som anser att Naturkompaniet bör stå för bra service oavsett butik kan ju göra samma sak. (I Östersund är de skitbra)

Jarl.
 
Håkan K; sa:
Nu har jag skickat 23 e-mail (om jag räknade rätt) till Naturkompaniet. Av läskvittona att döma så öppnas de flesta, en del av e-mailen raderas dock direkt.

Fortfarande inget svar, det var 68 dagar sen jag skickade första e-mailet. Jag fortsätter!

Det skulle ju vara intressant att veta om hur Naturkompaniet tänker med sina administrationsavgifter!

/Håkan
Verkligen svagt av Naturkompaniet, rena oförskämdheten. Jag skrev också ett mail till dem idag och undrade om det inte var dags att du fick ett svar.
 
Jag fick min väska

Jag försökte få tag på Naturkompaniets kundtjänst (semesterstängt), men valde istället att vända mig direkt till Fjällräven angående min fråga om QA-systemet (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21383 ). Nu har jag fått min lilla väska (tack, Fjällräven), men ingen förklaring till varför väskorna till QA-systemet är "slut för säsongen". Inte heller hur det kom sig att de plötsligt hittade en väska, fast den var slut på samtliga av Naturkompaniets butiker i Sverige, och i alla affärer som säljer Fjällräven i Stockholm. Det verkar som om både Fjällräven och Naturkompaniet är lika förvirrande och frågande som deras kunder...
 
Re: Jag fick min väska

Hedman; sa:
Jag försökte få tag på Naturkompaniets kundtjänst (semesterstängt), men valde istället att vända mig direkt till Fjällräven angående min fråga om QA-systemet (http://www.utsidan.se/vb_forum/showthread.php?threadid=21383 ). Nu har jag fått min lilla väska (tack, Fjällräven), men ingen förklaring till varför väskorna till QA-systemet är "slut för säsongen".
Hur mycket fick du betala i avgift, då? ;)

*nyfiken*
 
apropå detta. tror det beror på butiken.
jag beställde ett par byxor på ntk i uppsala och inte fick jag betala någon avgift för det. gick så smidigt så. :)

men. vem vet. kanske var min charm och den kvinnliga expediten i kassan som gjorde susen. .)
 
Butikerna i Gävle, Västerås, Ö-sund och Uppsala är Franchisebutiker och har därmed lite friare tyglar inom koncernen. Lite mindre toppstyre med andra ord.

Tomas
 
marcusen; sa:
apropå detta. tror det beror på butiken.
jag beställde ett par byxor på ntk i uppsala och inte fick jag betala någon avgift för det. gick så smidigt så. :)

men. vem vet. kanske var min charm och den kvinnliga expediten i kassan som gjorde susen. .)

Jo, det verkar skilja från butik till butik, jag har beställt saker de inte hade hemma på Naturkompaniet i Östersund, inga problem, inga avgifter. Om de totalvägrar att kommunicera kanske vi får sammanställa en lista på vilka NTK som bör undvikas och vilka som rekommenderas.. AVGIFTER för att beställa bör bli ett tungt kriterium..
 
Naturkompaniet

Håkan

Jag har idag tagit del av dina mail till oss på Naturkompaniet. Jag är mycket ledsen över att vi inte tidigare lyckats ge dig ett svar på en så enkel fråga. Naturligtvis så tar vi inte betalt för att beställa hem varor som ingår i vårt ordinarie sortiment.

Vi på Naturkompaniet vill hjälpa våra kunder till ett så aktivt och trevligt uteliv som möjligt. Det gör vi bland annat genom att i våra butiker saluföra mellan 13 till 15 000 artiklar och till hjälp ha ett datasystem som förhoppningsvis ser till så att våra produkter finns där kunden vill ha dem, nämligen i våra butiker. Ibland gör vi fel och vi försöker rätta till de fel som vi får kännedom om. Det bästa sättet till förbättringar är att ha en dialog med våra kunder även om vi inte lyckats i detta fall . Jag ber än en gång om ursäkt för att vi inte ens lyckats svara dig på dina mail och hoppas att vi får se dig i våra butiker i framtiden.

med vänlig hälsning

lars yllman
Naturkompaniet
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.