Arcteryx ryggsäck- bra pris eller?

Köp inte Arcteryx i Sverige. Det är dubbelt så dyrt som om du köper den på något interneterbjudande och levererar inom USA. Fast det är klart. Är ju inte alltid som man kan plocka upp den hos någon kompis där borta!
MVH
Peter

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
petho; sa:
Köp inte Arcteryx i Sverige. Det är dubbelt så dyrt som om du köper den på något interneterbjudande och levererar inom USA. Fast det är klart. Är ju inte alltid som man kan plocka upp den hos någon kompis där borta!

Dessutom handlade det ju i det här fallet om att köpa en Bora för 3500 "i byn".
Det tycker jag låter hyfsat jämfört med att köpa en i USA och skicka allt vad köptrygghet heter i bana runt Pluto.
Men om man får den för 1750 i USA är det ju en annan sak...

Det bidde inte i byn

Nordesjö; sa:
Dessutom handlade det ju i det här fallet om att köpa en Bora för 3500 "i byn".

Uppdatering. Ryggan är köpt. Men inte från byn, utan från just ovan nämnda internet sajt i USA. Den kostade $274, exkl. skatt och tull. Allt som allt betalade jag 2900. Tullen och skatten blev lite högre än jag trott...

Har inte hunnit prova säcken så mycket ännu, men efter en dagsutflykt känns den bra.

om det är någon som har några frågor är det bara att sätta igång.

Tackar för alla tips

Anton

Mycket prisfixering!!

Det behöver ju inte finnas butiker där man kan klämma och känna och prova ut när det finns internet butiker.
Det är inte butikernas fel att priserna är därefter ni har säkert valt den politik som förrs.
Vi kan inte konkurrera med de skatter vi får betala i detta land. Tyvärr är prisfixeringe prio ett istället för kundrelaterade priser.
Detta verkar vara ett forum för prisextas istället för produktextas!!!!

Re: Mycket prisfixering!!

Ringarn; sa:
Detta verkar vara ett forum för prisextas istället för produktextas!!!!

Prisextas och produktextas hänger ihop.
Ett bra köp är en bra pryl till ett bra pris.

Visst har vi valt den prispolitik som förs - vi har betalat höga priser för våra grejer.
Men nu håller vi på med nyval, och väljer att köpa över Internet.

har hört!

Jag har själv varit inne på att köpa en bora fast i ladymodell. Om man har rätt rygg för denna väsk så passa de alldeles utmärk!

Tre år...

...och otaliga resor och en längre fjällvandring senare kan jag bara säga att det är en utmärkt väska när man väl vant sig vid "knölen" i ryggen som ger upphov till bättre ventilation. Säcken sitter som en smäck! Rekommenderas men köp den för tusan inte i Sverige...

Asterixx har kommit med en helt ny rygga som ersätter Bora'n, det finns inget av den gamla kvar och därför säljer dom ut den gamla för att göra plats för den nya, jag har pratat med folk som säljer Asterixx och flera av dom är lite tveksamma till den nya modellen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips