Arcteryx ryggsäck- bra pris eller?

Hejsan

Har fått reda på att det är rea i byn på arcteryx bora 8. Den går för 3500 spänn. Undrar bara om någon vet om det är ett bra pris eller om det enkelt går att få ett bättre pris genom att köpa den ifrån internet. Har för mig att jag sett en tråd som diskuterar bra och billiga internet försäljare, men jag har inte hittat nån som är billigare förutom en i USA som var väldigt osäkra på fraktkostnad och tull.

Hjälp vore gött

Tackar på förhand

Anton
 
Låter billigt

anton_karlsson_78@yahoo.se; sa:
Hejsan

Har fått reda på att det är rea i byn på arcteryx bora 8. Den går för 3500 spänn. Undrar bara om någon vet om det är ett bra pris eller om det enkelt går att få ett bättre pris genom att köpa den ifrån internet. Har för mig att jag sett en tråd som diskuterar bra och billiga internet försäljare, men jag har inte hittat nån som är billigare förutom en i USA som var väldigt osäkra på fraktkostnad och tull.

Anton

Tjena Anton!
Det låter billigt om det är den största säcken från Arcteryx. Kollade på den och en Norröna Storen förra sommaren. Arcteryxen kostade 5200 och Storen 3600 hos KG i Solna och 4000 i Naturkompaniets butiker. Men Norröna Storen säcken vann. Den var 1 kg lättare, hade bättre form, det mest lättjusterade och exakta justeringssystemet för rygglängd och i min mening bättre avbärarbälte, det sista var det allra viktigaste för mig. Men är du helt inställd på en tung Arcteryx så är det ett bra pris förutsatt att det är deras största säck. Då finns det inget billigare att få tag i här i landet. Men jag vill minnas att deras säckar görs i tre storlekar efter olika rygglängd, så det gäller att köpa rätt.

Passar säcken dig så tror jag nog du blir nöjd.
Christer
 
Aha

Det är inte deras största säck, utan 80... tror det finns en eller två storlekar som är ännu större. Saken är den att jag dels inte är så stor, så en större säck kommer jag ändå inte att orka fylla... det andra abret är att jag inte är beredd att betala mer än 3500 kronor för vilken säck som helst. Man är en fattig student :-(

Det enda jag är lite dundersam över är om jag missat en internet säljare som rear ut säcken ännu billigare. Enligt min uppfattning brukar det kunna vara billigare på internet än över disk
 
Re: Aha

anton_karlsson_78@yahoo.se; sa:
Det enda jag är lite dundersam över är om jag missat en internet säljare som rear ut säcken ännu billigare. Enligt min uppfattning brukar det kunna vara billigare på internet än över disk

Sasquatch säljer ut den för 3395 kr (http://www.sasquatch.se/product.php?uid=36).

/Klas
 
Om du är fattig student vill jag inte att du lägger mina skattepengar på en Asterix.

(Ett nytt och innovativt sätt att säga det lite uttjatade: "köp en Berghaus Vulcan för 2500 istället" :))

Fast det är klart, 3400 spänn för en Bora 80 är ett pris som kan få det att klia i köptarmen på till och med en vulcanist.
[Ändrat av Nordesjo 2004-03-10 kl 11:38]
 
Rea på Arcteryx

Man måste se upp om man köper sista exemplaret att man verkligen får rätt storlek. Rygglängd och bältesstorlek och sånt är fasta i Arcteryx säckar men det finns S/M/L i bältesstorlek och Short/Normal/Tall i rygglängd att välja på. Meningen är att butiken ska hjälpa dig att plocka ihop den kombination som passar din rygg bäst men om de inte har alla storlekar hemma så kanske de inte gör det.

/Olle
 
Arc´Teryx

Köpte själv min Bora 80 från http://www.rei-outlet.com, priset blev runt 2 800kr inkl tull o moms...Tog runt två veckor o få...Verkar tyvärr inte finnas kvar nu...Bora 65 finns dock, men jag antar att den blir för liten.

Riktigt fina ryggsäckar för övrigt!

Priset på Sasquatch verkar ok. Personligen lägger jag ju hellre några hundra extra om jag kan köpa den i en butik i Sverige, där man dessutom känner att personalen vet vad dom pratar om.

Lycka till!
 
Rea?

Är det någon som vet varför de reas ut, kan det vara så att det äe nya modeller på gång?

/A
 
Nya modeller är på G, men det verkar inte vara någon större skillnad. Det enda som jag sett hittils är att det är vattentäta blixtlås.

Mvh

/Fredrik
 
Otroligt bra rygga!

Köpte en Bora 80 på Trysil-sport A/S för 1995 kr.... Detta pga att de gått i konkurrs, tyvärr är allt slut nu och de har stängt igen.

Tycker att detta är en KANON-säck. Har packat den till ca 30 kg och traskat i diverse olika terräng och den funkar utmärkt. Instämmer helt med föregående inlägg, kolla din rygglängd och prova säcken med lite tyngd i innan du köper. Kika om du har några kompisar som har säcken så att du sedan kan beställa den på internet, garanterat bäst pris.

Lycka tilL!
 
Nytt material i nya säckarna

Den skillnad som jag läst mig till är att de nya säckarna bla ska vara av "ett nytt material", vet dock inte vad detta innebär i praktiken förutom att det är just ett nytt material.
Mvh Johan Sidenvall
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
sojajos Ryggsäck 50L, 3 alternativ, Arcteryx 50? Transportera 8
valtteri Arcteryx Naos 70 - vem kan berätta mer om denna ryggsäck? Transportera 11
Pfannenstiel Arcteryx Altra 85 vs. Berghaus Crusader 90 Transportera 11
signofthecross Erfareheter från Arcteryx Altra 85 efterfrågas Transportera 5
olahan Arcteryx Bora 80 versus Naos 85 Transportera 2
Glännman Arcteryx Bora 95 vs Osprey Argon 110 vs Haglöfs Sumo 95 Transportera 4
poppopower Arcteryx Altra Vs Osprey Aether Transportera 2
Offshore4ever Erfarenher av Arcteryx Altra 75 L efterfrågas Transportera 5
Prana444 Arcteryx Altra 65/62 W vs Haglöfs OXO 650 Q Transportera 2
niben Arcteryx axios 50 - första intryck Transportera 1
pelka Arcteryx Bora 95L Transportera 5
pelka problem med Arcteryx Bora !?? Transportera 11
pelka Kajka 100L VS Arcteryx Bora 95 Transportera 1
erikalnervik Arcteryx Bora vs. Norröna Nansen Transportera 4
robjoh08 Användartips Arcteryx Bora Transportera 0
Royne Arcteryx Naos 70 - storlekar? Transportera 1
wrendyr Byta Arcteryx Bora strl M till strl L Transportera 2
bredberg Erfarenheter 50l säckar fr Arcteryx, MntnHardwear & BD Transportera 5
gmg arcteryx Transportera 3
hegeland Böja ramen till en Arcteryx Bora?? Transportera 3
janus82 Skavsår med Arcteryx Bora Transportera 4
nummeråtta Köpa Arcteryx från USA? Transportera 10
modan Var köper man Arcteryx Ryggor i Kanada? Transportera 1
taikoncamp Vad kostar arcteryx? Transportera 12
nippon Arcteryx Transportera 0
Pellepassat Arcteryx Bora 80 eller 95??? Transportera 10
pack Arcteryx Khamsin 62? Transportera 1
Nanobell Arcteryx = kvalitet? Transportera 9
Bergans / Arcteryx Transportera 0
niking Är detta framtidens "ryggsäck"? Transportera 79
Martes Hjälp, min ryggsäck stinker! Transportera 21
hsp Ryggsäck för ca 25 kg och 60-70L Transportera 30
Schneeberger Tips på ryggsäck - ca 70l Transportera 9
Planinarenje Kombinera ryggsäck 40L och 30L Transportera 19
nattochdag Hur man använder en ryggsäck (Klättermusen) Transportera 6
m71 Civil ryggsäck med MOLLE-system Transportera 22
Alucardi Gammal ramryggsäck eller ny ryggsäck? Transportera 13
t.lennström Identifiering av gammal ryggsäck. Transportera 12
Dabo Identifiera ryggsäck Transportera 9
mikael.johansson Hjälp mig att välja ryggsäck mellan Bergans/Gregory/Osprey Transportera 5
svedde Bälte istället för ryggsäck. Transportera 3
hsp Ryggsäck på ca 60 L för långa lättaste som håller Transportera 0
Frigganrickard ≈30 liter ryggsäck för långa personer Transportera 6
perdavid Stor ryggsäck, vilken? Transportera 39
Biomed Ryggsäck med öglor på axelremmarna Transportera 22
alpvandraren Ryggsäck utan bakvikt Transportera 59
Emmma Ryggsäck som kan packas ner i väska Transportera 21
medic Storlek på ryggsäck Transportera 8
tillin Val av ryggsäck 75-85 liters? Transportera 3
Lockheed Ul ryggsäck minst 65 liter för kvinnor Transportera 13

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.