Erfareheter från Arcteryx Altra 85 efterfrågas

Är det någon som hunnit få några erfarenheter från Arcteryx nya Altraserie? Främst den större 85 L. Har provat den i butik och den sitter riktigt bra på min rygg.
Tänkte byta ut min Kajka 100 L till förmån för denna säck. Är det någon som har kolla på Fjällrävens och Arcteryxs litrar är lika stora?
 
vet inget om FJ litrar eftersom jag aldrig ägt någon säck från dom men har 6 arcteryx säckar och alla litrar verkar stämma bra. förövrigt kanonsäckar.
 
På de ryggsäckar jag har haft från både FJ och arcteryx så tycker jag de är volymmässigt ganska lika. Dock har jag bara haft 30 liters från dessa tillverkare.
 
Jag har en Altra 65 tall(68l) och jag är hel nöjd! Inte hunnit gått så mycket med den än men har 6mil med 15kg bakom mig. Jag tycker bärsystemet fungerar riktigt bra plus att den lätt att justera och få rätt.

Jag har har inte så mkt annat att jämföra med förutom Bora 80 och både känns som dom saknar botten :)

För övrigt så älskar jag altran, fickorna, öppningen, kängurufickan, detaljer och känslan av kvalité. Toppen säck!
 
Hej,

Jag har också tänkt att köpa kajka 100 eller arcterycx altra 85. Det största tvivlan över Arcteryx är att är det tillräcklickt stor för liksom 14 dagar vandringar eller kortare vintervandringar. Skulle okså gärna höra erfarenheter av det.
 
Jag har inte Arc'teryx Altra 85, men deras nu utgångna modell Arc'teryx Bora 80. Den modellen var inga problem alls för en 10 dagars vintertur, Allt förutom cellgummiliggunderlaget och spaden fick plats i ryggsäcken. Om jag har förstått det rätt så räknar Arc'teryx sina liter enbart i det stora facket, och förutom det så innehåller i alla fall Boran minst 10 liter till med ytterfacket och topplocket.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Pfannenstiel Arcteryx Altra 85 vs. Berghaus Crusader 90 Transportera 11
olahan Arcteryx Bora 80 versus Naos 85 Transportera 2
Glännman Arcteryx Bora 95 vs Osprey Argon 110 vs Haglöfs Sumo 95 Transportera 4
poppopower Arcteryx Altra Vs Osprey Aether Transportera 2
Offshore4ever Erfarenher av Arcteryx Altra 75 L efterfrågas Transportera 5
Prana444 Arcteryx Altra 65/62 W vs Haglöfs OXO 650 Q Transportera 2
niben Arcteryx axios 50 - första intryck Transportera 1
pelka Arcteryx Bora 95L Transportera 5
pelka problem med Arcteryx Bora !?? Transportera 11
pelka Kajka 100L VS Arcteryx Bora 95 Transportera 1
erikalnervik Arcteryx Bora vs. Norröna Nansen Transportera 4
robjoh08 Användartips Arcteryx Bora Transportera 0
Royne Arcteryx Naos 70 - storlekar? Transportera 1
wrendyr Byta Arcteryx Bora strl M till strl L Transportera 2
sojajos Ryggsäck 50L, 3 alternativ, Arcteryx 50? Transportera 8
valtteri Arcteryx Naos 70 - vem kan berätta mer om denna ryggsäck? Transportera 11
bredberg Erfarenheter 50l säckar fr Arcteryx, MntnHardwear & BD Transportera 5
gmg arcteryx Transportera 3
hegeland Böja ramen till en Arcteryx Bora?? Transportera 3
janus82 Skavsår med Arcteryx Bora Transportera 4
nummeråtta Köpa Arcteryx från USA? Transportera 10
anton_karlsson_78_yahoo.se Arcteryx ryggsäck- bra pris eller? Transportera 20
modan Var köper man Arcteryx Ryggor i Kanada? Transportera 1
taikoncamp Vad kostar arcteryx? Transportera 12
nippon Arcteryx Transportera 0
Pellepassat Arcteryx Bora 80 eller 95??? Transportera 10
pack Arcteryx Khamsin 62? Transportera 1
Nanobell Arcteryx = kvalitet? Transportera 9
Bergans / Arcteryx Transportera 0
seasteel Ryggsäcksval - denna eviga fråga - Kajka eller Altra? Transportera 54

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.