Erfareheter från Arcteryx Altra 85 efterfrågas

Är det någon som hunnit få några erfarenheter från Arcteryx nya Altraserie? Främst den större 85 L. Har provat den i butik och den sitter riktigt bra på min rygg.
Tänkte byta ut min Kajka 100 L till förmån för denna säck. Är det någon som har kolla på Fjällrävens och Arcteryxs litrar är lika stora?

vet inget om FJ litrar eftersom jag aldrig ägt någon säck från dom men har 6 arcteryx säckar och alla litrar verkar stämma bra. förövrigt kanonsäckar.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
På de ryggsäckar jag har haft från både FJ och arcteryx så tycker jag de är volymmässigt ganska lika. Dock har jag bara haft 30 liters från dessa tillverkare.

Jag har en Altra 65 tall(68l) och jag är hel nöjd! Inte hunnit gått så mycket med den än men har 6mil med 15kg bakom mig. Jag tycker bärsystemet fungerar riktigt bra plus att den lätt att justera och få rätt.

Jag har har inte så mkt annat att jämföra med förutom Bora 80 och både känns som dom saknar botten :)

För övrigt så älskar jag altran, fickorna, öppningen, kängurufickan, detaljer och känslan av kvalité. Toppen säck!

Hej,

Jag har också tänkt att köpa kajka 100 eller arcterycx altra 85. Det största tvivlan över Arcteryx är att är det tillräcklickt stor för liksom 14 dagar vandringar eller kortare vintervandringar. Skulle okså gärna höra erfarenheter av det.

Jag har inte Arc'teryx Altra 85, men deras nu utgångna modell Arc'teryx Bora 80. Den modellen var inga problem alls för en 10 dagars vintertur, Allt förutom cellgummiliggunderlaget och spaden fick plats i ryggsäcken. Om jag har förstått det rätt så räknar Arc'teryx sina liter enbart i det stora facket, och förutom det så innehåller i alla fall Boran minst 10 liter till med ytterfacket och topplocket.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips