Anti fjällvandring!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

avslutad210712; sa:
Almgren; sa:
Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.
Jag hoppas verkligen att man inte blir tysk så fort man kliver av tåget på järnvägsstationen i Bremen?! Jag betraktas väl fortfarande som svensk, el. åtminstone utlänning?

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

bananmannen; sa:
Wessman kommer från sjön Wäsman i Dalarna.
Och hur går det med potatisodlingen i parketten? (snott från Dr Kosmos...)
Är det nån som sett statistik på om fjällvandrandet ökar eller minskar (jaja, det är säkert ingen lätt sak att göra statistik på, men ändå)

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

Strykarräven; sa:
bananmannen; sa:
Wessman kommer från sjön Wäsman i Dalarna.
Och hur går det med potatisodlingen i parketten? (snott från Dr Kosmos...)
Är det nån som sett statistik på om fjällvandrandet ökar eller minskar (jaja, det är säkert ingen lätt sak att göra statistik på, men ändå)

Har för mig att jag hörde något i höstas om att det minskade och att orsaken i första hand skulle vara att Sarek och andra områden inte var asfalterade och bebyggda med stugområden. För tydligen är Sarek det enda området som är intressant för dagens "fjällvandrare".

Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

Håkan K; sa:
avslutad210712; sa:
Almgren; sa:
Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.
Jag hoppas verkligen att man inte blir tysk så fort man kliver av tåget på järnvägsstationen i Bremen?! Jag betraktas väl fortfarande som svensk, el. åtminstone utlänning?
Du låter då jäkligt tysk tycker jag, för att inte tala om din bruna skjorta ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips