Anti fjällvandring!

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

avslutad210712; sa:
Almgren; sa:
Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.
Jag hoppas verkligen att man inte blir tysk så fort man kliver av tåget på järnvägsstationen i Bremen?! Jag betraktas väl fortfarande som svensk, el. åtminstone utlänning?

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

bananmannen; sa:
Wessman kommer från sjön Wäsman i Dalarna.
Och hur går det med potatisodlingen i parketten? (snott från Dr Kosmos...)
Är det nån som sett statistik på om fjällvandrandet ökar eller minskar (jaja, det är säkert ingen lätt sak att göra statistik på, men ändå)

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

Strykarräven; sa:
bananmannen; sa:
Wessman kommer från sjön Wäsman i Dalarna.
Och hur går det med potatisodlingen i parketten? (snott från Dr Kosmos...)
Är det nån som sett statistik på om fjällvandrandet ökar eller minskar (jaja, det är säkert ingen lätt sak att göra statistik på, men ändå)

Har för mig att jag hörde något i höstas om att det minskade och att orsaken i första hand skulle vara att Sarek och andra områden inte var asfalterade och bebyggda med stugområden. För tydligen är Sarek det enda området som är intressant för dagens "fjällvandrare".

Re: Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

Håkan K; sa:
avslutad210712; sa:
Almgren; sa:
Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.
Jag hoppas verkligen att man inte blir tysk så fort man kliver av tåget på järnvägsstationen i Bremen?! Jag betraktas väl fortfarande som svensk, el. åtminstone utlänning?
Du låter då jäkligt tysk tycker jag, för att inte tala om din bruna skjorta ;-)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips