Anti fjällvandring!

Höga Kusten; sa:
Raskesven; sa:
Att de är oroliga för att kvinnsen träffar stiliga trevliga Stockholmare som jag går däremot att förstå, även om det inte är något att bry sig om;-)

Raskesven

Nu känner jag att jag måste fråga hur många av er i den här diskussionen som är stockholmare och som har "skaffat sig" en norrlandstjej?

/Nyfiken Anna
Hur så, letar du efter en ledig stockholmare?;-)

Raskesven

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Etiketter schletiketter

Höga Kusten; sa:
Nu känner jag att jag måste fråga hur många av er i den här diskussionen som är stockholmare och som har "skaffat sig" en norrlandstjej?

Många norrlänningar som jag känner är egentligen stockholmare. Eller om det är tvärtom...

Är jag en stockholmare som har skaffat sig en gotlandstjej eller är min fru en stockholmare som har skaffat sig en upplänning?

Re: Etiketter schletiketter

Nordesjö; sa:
Många norrlänningar som jag känner är egentligen stockholmare. Eller om det är tvärtom...

Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Så en eventuell stockholmare som skaffar sig en norrlandstjej får inte stockholmare till barn. Ungefär som kungabarnen är invandrare ni vet.

Re: Re: Etiketter schletiketter

[/QUOTE]

Nu ska vi bromsa lite. Stockholmare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av centralen. Då är man bara en förvirrad lantis.

Så en eventuell stockholmare som skaffar sig en norrlandstjej får inte stockholmare till barn. Ungefär som kungabarnen är invandrare ni vet. [/QUOTE]

Allting släppte nu på något vis nu, nu när man vet hur man skall gå till väga för att ens barnbarn skall tacka en... ...det känns...tryggt!

Etiketter schletiketter

Almgren; sa:

Det beror på vilket håll man ser det hela från.

Som Stockholmare är lantisen inte Stockholmare förrän i tredje generationen.
Vice versa för en stockholmare som kommer till Norr.

Som bofast norrlänning är den som sticker söderut Stockholmare i den stund denne kliver på tåget.
Vice versa? Vad vet jag.

Jag skulle tippa på att majoriteten av Sveriges befolkning lever på turisterna, oavsett vart i landet man bor.

/BAX

Raskesven; sa:
Höga Kusten; sa:
Raskesven; sa:
Att de är oroliga för att kvinnsen träffar stiliga trevliga Stockholmare som jag går däremot att förstå, även om det inte är något att bry sig om;-)

Raskesven

/Nyfiken Anna
Hur så, letar du efter en ledig stockholmare?;-)

Raskesven

Nja, jag är mer ute efter en statistisk undersökning om stockholmspojkarna med sin charm har lyckats fälla många norrlandstjejer.

Personligen föredrar jag gemensamma värderingar och intressen före rätt geografisk tillhörighet men nu kom jag visst in på ett ämne som avhandlats i en annan tråd.

/Anna

avslutad210712

Gäst
Re: Re: Etiketter schletiketter

Almgren; sa:

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.

Re: Re: Re: Etiketter schletiketter

avslutad210712; sa:
Almgren; sa:

Nu ska vi bromsa lite. Fjällvandrare blir man först i tredje generationen. Det blir man inte då man kliver av tåget i Abisko. Då är man bara en förvirrad stadis.

Japp, där satt den.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips