Anti fjällvandring!

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
tjonsson; sa:
.....lokalbefolkningen är bland annat orolig för att fjällvandrarna ska ta deras jobb och deras tjejer.
Att söka jobb när man äntligen kommer iväg på fjällvandringar känns inte speciellt angeläget. Att de är oroliga för att kvinnsen träffar stiliga trevliga Stockholmare som jag går däremot att förstå, även om det inte är något att bry sig om;-)

Raskesven

Raskesven; sa:
tjonsson; sa:
.....lokalbefolkningen är bland annat orolig för att fjällvandrarna ska ta deras jobb och deras tjejer.
Att söka jobb när man äntligen kommer iväg på fjällvandringar känns inte speciellt angeläget. Att de är oroliga för att kvinnsen träffar stiliga trevliga Stockholmare som jag går däremot att förstå, även om det inte är något att bry sig om;-)

Raskesven

Jag försöker desperat komma på ett skämt som innehåller dubbeltydiga kåta-poänger, men det går bara inte :)

tjonsson; sa:
... och lokalbefolkningen är bland annat orolig för att fjällvandrarna ska ta deras jobb och deras tjejer.

Schpååån.

Vad tror ni är vanligast:
• En norrlänning som kommer till Stockholm och snor våra jobb
eller
• En Stockholmare som kommer till Norrlands inland och snor deras jobb?

De norrländska tjejerna behöver vi inte ens diskutera i och med att de redan bor i Stockholm. De har flyttat hit och har SNOTT våra jobb, dessutom!

Nej, de därna antifjällvandrarna behöver lära sig skillnaden mellan att SNO jobb och att GENERERA jobb.

Är det en allvarlig tråd det här? Jag har faktiskt aldrig i mitt 35 åriga liv stött på en människa som inte tyckt om fjällvandrare och då har jag nog ändå besökt de flesta avkrokar i norrlands inland. Men visst har det väl skrattats lite bakom ryggen på en och annan med renhornet fastspänt på mesen men det är nog en annan sak. :)

Raskesven; sa:
Att de är oroliga för att kvinnsen träffar stiliga trevliga Stockholmare som jag går däremot att förstå, även om det inte är något att bry sig om;-)

Raskesven

Nu känner jag att jag måste fråga hur många av er i den här diskussionen som är stockholmare och som har "skaffat sig" en norrlandstjej?

/Nyfiken Anna

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips