Ansiktsmask?

Re: Sy själv!

ingka; sa:
Orkade inte läsa alla inlägg men jag har ett egenhändigt gjort mönster kopierat från en grym iprenmask jag hittade i Val dÌsère när jag var där.
Skickar gärna mönstret till dig.

Mvh Ingela

Det får du hemskt gärna göra! Är det något som du kan mejla?

Mvh Micke
 
Re: Sy själv!

ingka; sa:
Orkade inte läsa alla inlägg men jag har ett egenhändigt gjort mönster kopierat från en grym iprenmask jag hittade i Val dÌsère när jag var där.
Ipren??? ;)
Något att ha om det gör ont att ha mask, eller? ;)

F'låt, men jag kunde inte låta bli. Det lät så roligt! :)
 
Skotermasker!

Kolla med vilken skoteråterförsäljare som helst. De har ett stort och mycket brett/bra urval. Detsamma gäller utebutiker/fiskebutiker i Norrland, främst inlandet. Lycka till!
 
Ang. OD

Hej!

Jag har provat Outdoor Designs mask ett par vintrar och tycker nog att den är väl tät. Det blir helt enkelt lite tungt att andas. Funkar bra sålänge man inte behöver anstränga sig särskilt.
 
:) :) :) Håll truten, Fredrik!!! ;)

Du ska då alltid anmärka på allt. Du har på tok för lite att göra!!!!! :S
Det är en ren yrkesskada. Mer ipren än neopren i mitt jobb f n.
Så klart att jag medar neopren. Och masken är helt grym i alla fall.
Ingela :)
 
Ingela jag är nyfiken på hur din suveräna mask ser ut kan du beskriva den.
Annars kan jag verkligen som någon tidare på tråden gjort rekommendera psolarmask, den är ju något mer än bara ett skydd, eftersom den via sin värmeväxlare värmer upp inandningsluften. Jag köpte en sådan förra året och jag är supernöjd. Jag måste dessutom rekommendera att precis som Sofia skrev att ha en 3- håls balaclava under för det är inte så trevligt att skava munnen mot värmeväxlaren om man bär masken under längre tid. Jag tillhör ju dom som börjat bära mask även under sommaren som skydd mot mygg etc,som jag inte tål och då är psolar perfekt eftersom värmeväxlaren på något sätt kyler när det är rikigt varmt. På sommaren är det ännu viktigare att ha en ullbalaclava innanför masken eftersom ull kyler lika bra som det värmer på vintern.
 
Igår när jag och en kompis var ute och red i skogen så träffade vi på en maskerad kille mitt därute i skogen. Först blev vi väldigt rädda, en maskerad person ger ju väldigt dåliga vibbar, men efter en stund så vågade vi oss fram och då visade det sig att han höll på men något kartarbete och han förklarade att bar masker för att hålla fingrarna varma. han visade att han hade flera masker på sig så man såg precis bara ögonen på honom.
Funderar själv på att skaffa en eller flera masker att ha när jag rider i fulväder, men jag undrar utifrån mein första reaktion, kan man ha mask på sig i "befolkade" områden utan att få negativa rektioner från folk man möter, är det överhuvudtaget OK att gå omkring maskerad i ett frekventerat friluftsområde?
 
Självklart är det OK att du har balacava eller rånarluva eller vad du vill kalla den när du rider. Jag är ju själv en trägen användare av balaclavor, både i jobbet och när jag är ute i skogen på fritiden och jag har lärt mej att inte bry mej om, om någon stör sig på min klädsel. Det kan faktiskt vara väldigt skönt att folk som du stöter på inte kan "se" dej, man blir liksom en ickeperson för dom. Om jag ser att någon blir rädd när jag möter dom, brukar jag säga hej högt och tydligt,det brukar hjälpa, då hörs det dessutom att du är tjej och då brukar ingen vara rädd längre.
 
masker

Hej jag brukade fota en del på vintern förut!
Hade då vintermaskering (militär) råkade skrämma skiten ur två hundägare det var inte roligt.Men så länge man har rent mjöl i påsen så skall man inte bry sig om man skrämmer någon man har ju mask för att inte frysa ju.


BACKPACK
 
Jag har i många år under vintern haft som vana att jobba i Balaclava, framförallt eftersom den gör att man kan jobba utan att frysa om fingrarna, något som är väldigt viktigt i mitt jobb, det låter Frida som du mött en kollega till mej.
Men jag måste tillstå att det ibland kan bli lite knepigt när man rör sig i områden där man möter folk och jag och min kollega har flera gånger blivit haffade eller kontaktade av polisen efter anmälningar från den vaksamma allmänheten.
Man skall detta hindra mej från att sköta mitt jobb, nej det tycker jag inte, så med lite urskillnad så fortsätter vi som tidigare.
En reflextion jag gjort att det är just om man går och har Balaclava som man oroar folk, springer rider eller åker man skidor så tycks det vara helt OK. Det hände mej för inte så länge sedan att jag "skrämde"två tjejer som var ute och red, trota att båda av dom själva var utrustade med värsta sortens rånarluva.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Arctic Fox Ansiktsmask. Kläder 6

Liknande trådar


Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.