Anklagelser om fusk mot Johan Ernst Nilson

Han researchar kanske sol och bad och paraplydrinkar, kanske utifrån ett advanced- expedition-miljötänk, klimatförändringarna personlig utveckling- power manegement mm som förberedelse för en framtida charter-expedition till Mallis.
 
Fick ett meddelande på LinkedIn idag och kom att tänka på den här tråden.....

"Hej Peter och trevlig sommar!

I höst ska vi på turné med en av världens mest intressanta äventyrare och talare. Han heter Johan Ernst Nilson och ska prata om att göra det omöjliga möjligt. Jag har sätt och upplevd många av de största och mest inspirerande talarna i världen, och han hamnade rakt in på topplistan! Johan Ernst pratade på den årliga Facebook-konferensen tillsammans med Mark Zuckerberg förra året. Dessutom har han delat scen med Bill Clinton, Elon Musk (Tesla-grunder), Deepak Chopra och Anthony Robbins.

Johan Ernst gör också väldigt många välgörenhetsprojekt och har seden jordskalvet i Nepal samlat in nästen 200.000 USD för att kunna bygga upp igen skolor i de rammade områden.
I augusti / september håller han föreläsningar i Göteborg, Stockholm och Malmö. Det är en perfekt kick-off for dig och dina medarbetare och/eller samarbetspartners före hösten verkligen setter i gång. "

Är han på riktigt?
 
Som lite språkfascist så tycker ju jag att språket i texten visar på nivån...

"Jag har sätt och upplevd"...??? "setter igång"...

Sen brukar man inte "hamna rakt in på" något. Att hamna nånstans är en destination, men "rakt in" använder man när något rör sig. Man kan "flyga rakt in" på en topplista eller man kan "hamna på" en topplista.

Ägnar man sig åt nån form av marknadsföring borde man kanske ha nån som korrekturläser texter?
 
Som lite språkfascist så tycker ju jag att språket i texten visar på nivån...

"Jag har sätt och upplevd"...??? "setter igång"...

Sen brukar man inte "hamna rakt in på" något. Att hamna nånstans är en destination, men "rakt in" använder man när något rör sig. Man kan "flyga rakt in" på en topplista eller man kan "hamna på" en topplista.

Ägnar man sig åt nån form av marknadsföring borde man kanske ha nån som korrekturläser texter?

Jag ska inte förstöra pinjata-rings stämningen men det är antagligen en norsk text som har försvenskats lite slarvigt. (som svensk i norge har jag extra stor sympati!)
 
Det sorgliga är ju att det tydligen finns en lukrativ marknad för snömosiga konferensgigg-entreprenörer att ordbajsa oemotsagda om påstådda bedrifter. Det är kommersialiseringen av friluftslivets fel, det drar till sig pengakåta karriärister. Det klimatet göder fuskare och skitpratare

De som köper in sånt här som "perfekt kickoff till företaget" tycker tydligen det räcker med en frän snabbpratande brat med bra kontakter och rätt pengar
 
Jag spydde lite i munnen när jag läste de där, alltså...
– På toppen av Mount Everest ser man att jorden är rund, välvd. Jag såg Boeingplan flyga under mig.

Störst, bäst och vackrast, klarar allt han vill! Jesus har inget på den här killen!

Efter det började han bestiga berg. Han startade med det högsta i Alaska, Mount McKinley. ”Bara för att du har cyklat till Afrika betyder inte det att du kan bestiga berg”, sade vännerna.

Han ska minsann visa dem!

Sedan var det dags för Sverige–Afrika igen, denna gång med en specialbyggd, flygande gummibåt.

– I Hässleholm får jag lägga mig i väntvarv på 17000 fot. Det kommer fyra SK 60 under mig. Jag sitter 400 meter över dem i en gummibåt. Jag är skiträdd. Kommer jag in i virvlarna bakom militärens jetplan är det kört. En annan gång hamnar jag för lågt på grund av dimma och flyger mellan vingarna i ett vindkraftverk som Don Quijote.

Jesus? Alldeles för blygsamt... Mannen är ett unikum, en gud!

Självklart är alla som tvivlade på hans tidigare bravader onda människor som sårade Johans känslor..

Det är klart att det tog. Jag gjorde 20 helsidor i en av USA:s största äventyrstidningar och Financial Times och Wall street journal och så satt ett gäng personer i Sverige och försökte förstöra det. Jag är fortfarande den enda person i Sverige som har gjort Nordpolen, Sydpolen och Everest. Jag har fortfarande Guinness rekordbok och S:t Eriksmedaljen, men det skrev de inget om.

För Johan är ju inget omöjligt, allt folk kunde tvivla?

Nilson talade för medlemmarna i Svensk handel på temat ”Allt är möjligt”. Han berättade om hur han under sin paddling till Afrika kom till ett ställe där slussarna var tömda på vatten.

”Hur paddlar jag genom staden?” frågade han killen i den stängda slussen.

”Det är omöjligt.”

”Men om det var möjligt, hur hade du gjort då?”

”Då hade jag valt kloaksystemet under staden.”

Jubel i salen när Johan Ernst Nilson beskrev sina paddeltag i träck och mörker, de stora kloakråttorna som strök förbi.

– Att jag inte vet hur jag ska göra betyder inte att det är omöjligt, det betyder bara att jag inte har kunskapen i dag. Hinder är fördolda möjligheter. Allt är möjligt. Det omöjliga tar bara längre tid.

Ja, vem är egentligen Johan? Geni eller galen? Han vet nog bäst själv...

– Åker vi? Jaha, och här håller jag på och trycker G som i Galen.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
xtrem Mot Alla Odds vs Ingen Grenser Expeditioner 27
segler bästa bilväg mot grekland, följa med? Expeditioner 1
dhillon Mot Asien Expeditioner 10

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.