• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Aktiviteter på gång i Götaland

Får hålla med alla tidigare inlägg! Det var en mycket trevlig vandring!!!! Gör gärna om det igen med samma sällskap. Har lite bilder ifall någon vill ha?
 
Tack för de uppmuntrande orden :)
Under vandringen så pratade vi om framtida vandringar.
Vi skapade 3 mini grupper som kommer jobba för fler gemensamma vandringar.
1 grupp för vandringar östra Blekinge
1 grupp för vandringar Malmö/Helsingborgs området
1 grupp för vandringar Halmstads området
Har du kunskap lr bor i aktuellt område så joina gärna någon grupp :)

Mvh Patrick

Hej.
Ny på forat så missade detta evenemang, men vill gärna hänga med på framtida äventyr.
Bor öster om halmstad så kan även tänka mig att ingå i planeringsgruppen för detta område.
Ledare i friluftsfrämjandet här så tycker jag har någorlunda koll på en del smultronställen utanför led.

/Pierre
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Hej.
Ny på forat så missade detta evenemang, men vill gärna hänga med på framtida äventyr.
Bor öster om halmstad så kan även tänka mig att ingå i planeringsgruppen för detta område.
Ledare i friluftsfrämjandet här så tycker jag har någorlunda koll på en del smultronställen utanför led.

/Pierre

låter kanon Pieere!
Jag hoppas på att vi kan få till en fin höstvandring när bladen gulnat :)
 
Tack för de uppmuntrande orden :)
Under vandringen så pratade vi om framtida vandringar.
Vi skapade 3 mini grupper som kommer jobba för fler gemensamma vandringar.
1 grupp för vandringar östra Blekinge
1 grupp för vandringar Malmö/Helsingborgs området
1 grupp för vandringar Halmstads området
Har du kunskap lr bor i aktuellt område så joina gärna någon grupp :)

Mvh Patrick

Hej!

Missade vandringen i juni, men är intresserad om der blir nya vandringar.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Hej
Det verkade väldigt intressant. Jag är intresserad av Jakten på Gullspira eller Finjasjöleden. Har inte anmält mig än. Vet inte om man ska välja grupp a eller b.

/Malin
 
Vill du gå Finjasjön runt så får du nog sno dig, det verkar bara finnas en biljett kvar där.

Skrev till Turistbyrån i Hässleholm ang. om de har biljetter kvar till försäljning trots att det är slut på nätet (ville helst gå "Höjdarnas höjdarled") och fick följane svar:

"Tack för din förfrågan. Ja, du har förstått det helt rätt, om biljetterna är slut på nätet så är de även slut hos oss. Om det blir slutsålt till samtliga vandringar, (det har släppts upp 20 biljetter per vandring) så släpps det upp ytterligare biljetter men som det ser ut i nuläget finns det biljetter kvar till följande heldagsvandringar "Heldag Finjasjöleden" (1 biljett kvar), "Heldag Jakten på Gullspira B" (13 biljetter kvar) samt "Heldag Genvägen" (17 st biljetter kvar). Hör av dig om du har ytterligare frågor eller om du vill att jag ska reservera några biljetter till dig! Med vänlig hälsning Ida Flygare Turistassistent"

För min del lär det bli Gullspira, a- eller b-gruppen är väl en öppen fråga ännu.
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.