• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Åka till Alaska

40 dagar kvar . Och jag åker fortfarande ensam ingen mer som har bokat vad jag vet .
Jag har köpt ett litet låsbart kassaskrin som jag har stuvat i amunition och fiskekrokar och några kopior på viktiga papper som är bra att ha med sig till Alaska .

Ska du jaga maten? I så fall blir grundtips att ta med fiskegrejer också om du dessutom ska hinna timra ett hus. Hoppas du får sällskap, mycket lättare att timmes på två. Är planen rundtimmer eller blockat timmer. Köper du bila och knutyxa där eller har du med yxorna. Motorsåg? Är du van att bygga i färskt virke så du kan ta hänsyn till hur virket krymper vid torkning? Ser fram mot din berättelse när du varit dit. Ett riktigt äventyr.

Bosse

20 dagar . Ja jag ska bygga något enkelt första dagen som tar 4 timmar . Inte timra något hus det hinner jag inte och jag har inte sagt att jag ska timra något hus . Men jag ska uppdatera bygget så det blir varmare och större medan jag är där för det blir kallare och kallare .

Jag hade inte tänkt att krama någon björn .
Men om björnen vill ge mig en kram .
Då ska jag visa vad jag har i eldröret .
För man får inte mata och umgås med en björn , det är då det blir bigfootar som avkommor .

Kör Micael !

Jag har kört själv ett flertal turer, och det är otroligt mycket bättre än att bli kvar i drömmarnas rike

@Mia
klart du skall med!

Jag hymlar inte med att delad glädje är ökad glädje.. i mitt tycke (50%.30% .20%. 10%......... (tufft att säga..)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips