AIDklättring i Stockholm

Är det någon som kan ge bra förslag på aidklippor i Stockholmsområdet. Det enda jag hittar som ser bra ut är Ägnö, tacksam för tips!

/Staffan

Har för mig att det ska finnas i Tyresö. Men köp upp dig på Sthlm´sföraren i bokform så hittar du säkert någar. Ledsen, men jag hittar inte min förare..

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Föraren...

har dåligt med Aidleder och säger inget om hur kul markägarna tycker att det är med hamrande klättrare. Har för mig att de inte är så välvilliga till aid på Tyresö, men kan ha fel...

Jodå, på Tyresö finns en del. T.ex. finns "A Bunch of Angles and Some Other Shit" på Dyviksudde. Inte så svår, men spektakulär eftersom den startar med ett stort tak. Fast på samma klippa finns också en del svårare, t.ex. "Fly and Die", som ligger alldeles t.v. om Lord Hård. På Uddeuddsberget finns också en del turer, rejält överhängande. De går på en klippa som ligger en bit t.v. om det egentliga Uddeuddsberget. På Träskberget finns också några aidturer. Annars finns ju en hel del rätt utmanande clean aid, dvs enbart med kilar och hooks, men utan att banka bult. Då kan man ju gå på åtskilliga turer som normalt görs fritt.
Fast det bästa aidstället är nog ändå Tunaberg. Där finns många turer samlade på ett litet område. Rekommenderar nog det i första hand för den som har tillgång till bil.

Svartgöl...

Tovetjarn; sa:
...det verkar som att du behöver komma tillbaks till det underbara Svartgöl och få banka många heads! =)

//johan

Jo det var riktigt bra ställe och jag kommer givet tillbaka. Blev mer såld på aid än jag trodde när jag gick kursen. Inser vad man har att lära och hur kul det är att klättra med den rungande hastigheten av fem meter i timmen...

/staffan

Re: Svartgöl...

deeppowder; sa:
Tovetjarn; sa:
...det verkar som att du behöver komma tillbaks till det underbara Svartgöl och få banka många heads! =)

//johan

Jo det var riktigt bra ställe och jag kommer givet tillbaka. Blev mer såld på aid än jag trodde när jag gick kursen. Inser vad man har att lära och hur kul det är att klättra med den rungande hastigheten av fem meter i timmen...

/staffan

Svartgöl har sin charm... Lika kallt, fuktigt och rått som namnet...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips