Affärer i Gbg som säljer klätterutrustning?

De enda två riktiga klätteraffärerna är highsport och fjällsport. Men fjällsport har förmodligen störst sortiment och mest kompetent personal. Tycker inte alls att de är otrevliga på highsport, men kunskapsnivån är varierande. Undvik femmans sport, det är mera en allmän friluftsbutik.

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Jag tycker att personalen på Femmans överlag är både kunniga och trevliga.
OK, de har inte världens mest kompletta klätter-sortiment, men de har i alla fall koll på de grejor de har.
Det beror ju också på vad man är ute efter, gäller det större inköp eller kanske lite udda grejor så går jag också till Fjällsport.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips