Klassiska förflyttningsgrejen är ju byrådirektören vid RPS/Säpo som av polis och åklagare kategoriskt kallades reservofficeren....Riksförrädaren....
Var god utveckla! Vad menas? Kopplar inte alls..
Klassiska förflyttningsgrejen är ju byrådirektören vid RPS/Säpo som av polis och åklagare kategoriskt kallades reservofficeren....Riksförrädaren....
Sen är ju iofs kammo så otroligt löjligt som mode att det borde förbjudas för privatpersoner av rent estetiska skäl![]()
m/90 är inte okej att andvända
Äh...jag gillar tanken att teknik och produkter som krigsfolket har haft monopol på övertas av helt vanligt folk och därmed tar udden av det. Mer kamouflage till folket! Gillar man mönstret ska man använda det!
Det är det visst. Det är ju en jäkla skillnad mellan att använda ett enda plagg i M90 (som ju faktiskt är ett av världens snyggaste kamouflagemönster) och att klä ut sig i en hel uniform och låtsas vara militär.
Jag märker att jag plötsligt blir försvarare av kamouflagemönster. Men när min radar upptäcker dogmatiska åsikter så vill jag balansera dem. Bara folk med miniräknare som hjärna tror att världen är svart eller vit.
M/90 är för mig kläder man har när man är med i Hemvärnet eller i resten av försaret. fast nog håller jag me om att det är snygg camo.
Jag kan då inte fatta hur så många på detta forum kan lägga in politiska värderingar i camomönstrade kläder, folk få väl klä sig hur dom vill så länge det inte är uniformer det handlar om.
Det luktar som äkta Svensk moralpanik, bläääääääääääääää, jag mår illa!
Tänkvärt och bra formulerat! Finns ju alltid nackdelar med ebay, bl.a. att man inte kan testa saker före köp.
Norrøna recon är nog mer MÖP-poäng än det jag har i åtanke, recon känns som nånting folk köper efter muck, tillsammans med meindl performance och berghausryggor.