Re: Re: Re: Re: Samlade sidospår
hobbes; sa:

hobbes; sa:
En skridskokamp skulle nog sluta med att Boe åkte i cirklar runt mig för att hålla värmen.Palle_Z; sa:Fika? Kan ni inte mötas på halva vägen? En giganternas skridskokamp från Askersund till Fjuk!
Låter som en trevlig idé som jag gärna är med på. (För min del skulle jag föredra att testa på naturis, främst för att den är mer lik de verkliga förhållandena, men också för att min oförmåga till överstegsåkning inte skulle bli lika uppenbar. Fördelen med skrinnarbana är att man är säker på att få åkbar is och regnfritt.)thureb; sa:När öppnar Ruddalens inomhusisoval i höst?
Skulle man inte kunna ses ett större gäng en helg i Göteborg någon gång på hösten innan naturisarna och provköra varandras utrusningar och umgås.
boe skates; sa:Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?
thureb; sa:Fördelen med rundbana är att man kör några varv snackar byter kör några varv etc utan att kompisarna försvinner i fjärran.
Thure
Kassan är kombinerad med "fik" om jag inte minns fel, jag tror inte att det är bra. Sortimentet är nog något i stil med kexchoklad, bananer och pulverkaffe.boe skates; sa:Jag hajjar, då återstår bara frågan, vilken matsäck är bäst till rundbanan, eller har dom ett bra fik där?
boe skates; sa:Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?
Palle_Z; sa:boe skates; sa:Det låter inte så där jättekul att testa pikar, ensamuppstigning och flytlägen på rundbana?
Detta diskuterades på en tur i helgen. Eftersom långfärdsskrinnarna numera är i majoritet i skridskoförbundet så borde det finnas möjlighet att arbeta fram ett antal förändringar på Ruddalsovalen, t ex en råk med varierbar bredd, en vak att testplurra i, ett skravelparti och ett snötäckt parti.
-Palle
Jag har hört ryktas om att Per Brune har ett och annat spritkök hemma i källaren. Dessutom har han ett kökförkläde i Tyvek! Bra kvalifikaitoner för att bli den som står för matenPalle_Z; sa:Tyvärr är fiket nog lite trist, däremot har GLSK haft soppkök där vid ett tillfälle. Man borde kunna ta med sig en Weber och sätta vid iskanten som man kan titta till då och då. Kanske vända flintasteken vart femte varv ungefär.
kr-val; sa:Jag har hört ryktas om att Per Brune har ett och annat spritkök hemma i källaren. Dessutom har han ett kökförkläde i Tyvek! Bra kvalifikaitoner för att bli den som står för matenPalle_Z; sa:Tyvärr är fiket nog lite trist, däremot har GLSK haft soppkök där vid ett tillfälle. Man borde kunna ta med sig en Weber och sätta vid iskanten som man kan titta till då och då. Kanske vända flintasteken vart femte varv ungefär.![]()