Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Är det någon som har erfarenhet av spider multifuel kit
Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av Spider Multifuel kit?
Har ett Primus Express Spider och tänkte höja det så jag kunde göra det till multifuel så det går att använda på vintern, Vad tro ni? eller ska jag köpa en Multifuel kök istället?
Jag började med ett Spider och har nu ett Spider med MF-kit och ett Omnilite. Skulle med andra ord rekommendera att du skippar MF-kitet och går direkt på ett MF-kök. Bor du i Stockholm så kan du få testa mitt om du vill.
Jag började med ett Spider och har nu ett Spider med MF-kit och ett Omnilite. Skulle med andra ord rekommendera att du skippar MF-kitet och går direkt på ett MF-kök. Bor du i Stockholm så kan du få testa mitt om du vill.
Notera att Primus bara anger 1500W effekt på Express Spider MF kit vilket är väsentligt mindre än ex Omnilite Ti eller Omnifuel. Kan vara intressant att beakta om det gäller ex att smälta snö.
Mina fjällvandringar börjar alltid med en idé som mynnar ut i en tänkt rutt. Rutten hänger alltid ihop med en tänkt tidsplan, som innebär att dagarna ...
Det här inlägget handlar om mina första åtta turer i Sarek. Hur allt började och hur vissa vägval kunde göras då men inte idag. Ni får läsa om och se ...
5 kommentarer
68 dagar, 125 000 höjdmeter och ett dagligt slit på 12–20 timmar – det är matematiken bakom en expedition som var lika delar uthållighetsprov som ett ...
1 kommentar
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar