Är det någon som har erfarenhet av spider multifuel kit

Hej!
Är det någon här som har erfarenhet av Spider Multifuel kit?
Har ett Primus Express Spider och tänkte höja det så jag kunde göra det till multifuel så det går att använda på vintern, Vad tro ni? eller ska jag köpa en Multifuel kök istället?

Jag började med ett Spider och har nu ett Spider med MF-kit och ett Omnilite. Skulle med andra ord rekommendera att du skippar MF-kitet och går direkt på ett MF-kök. Bor du i Stockholm så kan du få testa mitt om du vill.

/Edvard

Aktuellt

På två hjul genom Karelen: Grusvägar, bastur och möten för livet

Två irländska cyklister reser till finska Karelen för att utforska områdets “grå guld” – alla övergivna, slingrande grusvägar.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Notera att Primus bara anger 1500W effekt på Express Spider MF kit vilket är väsentligt mindre än ex Omnilite Ti eller Omnifuel. Kan vara intressant att beakta om det gäller ex att smälta snö.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips