Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Idag åkte kapellet på, det var liksom inte läge att fundera över valet. Hade jag inte haft kapellet hade kajaken varit vattenfylld innan jag ens hunnit 10 meter ut i viken.
*åååå såna vågor, det var dom värsta folk någonsin sett*
Jag har nästan aldrig kapell. Min kanot har så bra reling runt sittbrunnen att den klarar av sjöar bra.
När jag paddlade till Åland låg kapellet redo i sittbrunnen.
Jag har nästan aldrig kapell. Min kanot har så bra reling runt sittbrunnen att den klarar av sjöar bra.
När jag paddlade till Åland låg kapellet redo i sittbrunnen.
Jag kanske missförstår dig, men din plan var alltså att om du skulle råka ut för brant/brytande sjö så hade du släppt paddeln, dragit kapellet över huvudet och fäst det runt sargen?
Jag har gärna kapellet öppet, dvs så det inte sitter runt sargen men däremot sitter det runt midjan så här års. Vill ha det under flytvästen och skulle inte vilja börja trixa med att få dit det "när det behövs". Min balans och mod räcker inte till för det ;-)
Instämmer! Har ett till min Extreme, och köpte precis ett till Swiften. Man kan öppna dragkedjan lite lagom för att lufta, även om det nu är kapellväder. Det känns mycket säkrare än att ha kapellet runt midjan och försöka dra på det när det behövs. Det skulle inte jag klara, åtminstone inte i Swiften.
Nackdelen är väl då att dragkedjan inte är helt tät, det kan droppa lite. Å andra sidan blir jag alltid mer blöt av kondensen ändå, så det är nog ingen nackdel direkt.
1 juli. Startskottet.
Det var då jag tog första steget mot att bestiga alla Norges 2000-meterstoppar – 377 stycken – på ett år. Genom sommar, höst, ...
I somras gjorde jag en solovandring genom naturreservatet Kvikkjokk-Kabla fjällurskog. En fin tur i landets mest orörda urskog och vidare upp på det ...
6 kommentarer
Med start I Vaisaluokta (båt från Ritsem) vandrade jag en del av Nordkalottleden till Sulitjelma i Norge. Därifrån gick jag söderut genom Junkerdals ...
1 kommentar
Ett stenkast från den italienska gränsen ligger den lilla rivieran. Kantonen Ticino packar en svårslagen mix av Alpernas berg och tropisk riviera, ...
2 kommentarer
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...